نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 19:15

سارقان محموله ۵۰ تنی گندم در دام پلیس

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با دستگیری اعضای باند ۶ نفره سارقان حرفه‌ای و سابقه دار، ۵۰ تن گندم سرقتی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردارعلی ابراهیمی اظهار کرد: در پی اعلام یکی از کشاورزان منطقه مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی از گندم دپو شده در یکی از روستاهای دانسفهان شهرستان بوئین زهرا، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، مأموران با تشکیل کارگروه عملیاتی به محل وقوع سرقت اعزام و در بررسی انجام شده از محل، دریافتند مقدار ۵۰ تن از گندم‌های دپو شده شاکی توسط سارق یا سارقان ناشناس به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه فرد شاکی در اظهارات خود بیان داشت که پس از جمع‌آوری محصول خود در فصل تابستان برای انجام امورات خانوادگی به یکی از استان‌های همجوار رفته و پس از بازگشت متوجه سرقت گندم‌ها از انبار خود شده، ادامه داد: مأموران پس از تحقیقات اولیه از شاکی و بررسی تخصصی از محل وقوع سرقت، سرنخ‌هایی را در خصوص هویت سارقان به دست آورده و تمهیدات انتظامی لازم برای شناسایی دقیق و دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

ابراهیمی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی هوشمندانه و بررسی‌های تخصصی سرنخ‌های به دست آمده از سرقت، اعضای ۶ نفره که از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار بودند را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان بیش از ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات اولیه پلیسی با ارائه مدارک و مستندات توسط مأموران به بزه انتسابی اعتراف کرده و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918629

مهمترین اخبار ایران و جهان: