نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 10:42

وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در بندرعباس دور از انتظار نیست

بندرعباس - هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: با تقویت سامانه پرفشار در برخی نقاط استان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی می‌شود. وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در بندرعباس دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز «دوشنبه» با تقویت سامانه پرفشار و افزایش سرعت وزش بادهای شمال شرقی (نعشی) تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و بخش‌هایی از دریای عمان نسبتاً مواج و متلاطم است.

سرعت وزش باد در نقاطی از تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی می‌رسد و سبب اختلال در ترددهای دریایی می‌شود، این شرایط تا پایان هفته جاری طی ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد شد و توصیه می‌شود که شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

طی این مدت با توجه به افزایش سرعت باد شمال شرقی در مناطق شرقی و مرکزی استان، بروز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

امروز «دوشنبه» با گذر ابر از مناطق دریایی، احتمال بارش پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نیست، از لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری کاهش نسبی دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919329

مهمترین اخبار ایران و جهان: