نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 16:59

اعتبارات حوزه فرهنگی تنگستان تأمین شود

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: بخشی از هزینه‌ها و اعتباراتی که وارد شهرستان تنگستان می‌شود، باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب پهلو زاده ظهر پنج شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تنگستان بیان داشت: بخشی از هزینه‌ها و اعتباراتی که وارد شهرستان می‌شود، باید به حوزه فرهنگ اختصاص یابد.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: صرفاً دولت نباید به کار سخت‌افزاری و یا عمرانی بپردازد و اگر از فرهنگ عقب افتادیم، به مثابه این است که کاری اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار داشت: اگر یک عالم در یک روستا یا شهر مستقر شد، باید بودجه لازم برای کار فرهنگی نیز در اختیار وی قرار گیرد.

پهلو زاده تصریح کرد: نشست‌های شورای فرهنگ عمومی که تشکیل می‌شود، یک سری وظایف بر اعضای خود مترتب می‌کند که الزامی است تا اعضا، این وظایف را بر دوش بگیرند و این مهم با طرح و برنامه‌های ابلاغی که به صورت فصلی و یا سالانه و توسط سازمان‌های مربوطه به آنها ابلاغ می‌شود، متفاوت است.

حجت‌الاسلام پهلو زاده در خصوص ضرورت ساختارمند بودن کارهای فرهنگی عنوان کرد: در بخشی از فرهنگ که مردم آن را می‌سازند، شاید عده‌ای باشند که فرهنگ خاصی مانند موضوعات فرقه‌های انحرافی و یا روانشناسی غربی ترویج دهند، به همین دلیل تولید و انتشار فرهنگ به دست عده‌ای نباید باشد که مروج این محتواها باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی تنگستان یادآور شد: از نه تا ۱۹ دی به عنوان دهه بصیرت تعیین شده که پیشنهاد می‌شود جشنواره بصیرت با محتوایی مناسب و با کیفیت توسط مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی یک مجموعه نیست و چندین مجموعه و انجمن هنری زیر نظر آن فعالیت می‌کنند، عنوان داشت: مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان سریع‌تر تعیین تکلیف شود یا حکم ریاست مدیر فعلی که سرپرست این اداره است را بدهند و یا اگر هدف بر تغییر است، زودتر این تغییر انجام شود.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه مسؤلین باید در بین مردم و با یک روحیه جهادی در برنامه‌های فرهنگی حضور یابند، خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که بر عهده ما گذاشته شده، باید در فردای قیامت پاسخگوی آن باشیم و کار سختی در حوزه فرهنگی در پیش داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926873

مهمترین اخبار ایران و جهان: