نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 14:16

گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها در بوشهر

بوشهر- فرماندار بوشهر از گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اجرای برنامه‌های کارآمد برای کاهش آسیب‌ها در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی مسابقه تفسیر سوره یاسین اظهار داشت: نهادهای دولتی باید تسهیل‌گر باشند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را به صورت ویژه مورد حمایت قرار دهند.

وی اضافه کرد: تحولات اجتماعی بنیادین در حوزه اجرای برنامه‌های کارآمد باید موجب رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه شود و همچنین نیز بایستی آسیب‌ها در تمامی سطوح جامعه کاهش یابد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه نهادینه‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد سایر نهادها و تشکل‌های مردمی و دانشگاهی محسوب شود، گفت: نشاط‌آفرینی و رضایت‌مندی اقشار جامعه نشان از رشد عادلانه فعالیت‌های بنیادین در عرصه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یکی از کارکردهای تحول‌آفرینی در تمامی بخش‌های جامعه است، بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار برای تقویت پدافند غیرعامل در مناطق شهری و روستایی کشور است. عمل به آیات روشنگر قرآن موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.

رحیمی گفت: مشارکت ادارات اجرایی و فرهنگی و دانشگاهی شهرستان بوشهر در مسابقه تفسیر سوره یاسین که از سوی مؤسسه پیامبر اعظم (ص) شهرستان دشتستان و با مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر و با همکاری دفاتر ائمه‌جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار خواهد شد یک فرصتی جهت ارزیابی و سنجش آموزشی افراد جامعه است.

در این جلسه زهرا کشاورزنیا از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر به‌عنوان دبیر هماهنگی و اجرایی مسابقه تفسیر سوره یاسین در شهرستان بوشهر معرفی و منصوب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906229

مهمترین اخبار ایران و جهان: