نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 16:04

مبادلات تجاری هندوستان و روسیه با واحد پولی «روپیه» انجام می‌شود

مدیرکل سازمان‌های صادرات هندوستان اعلام کرد که این کشور از ۱۹ دسامبر(۲۸ آذر) در قراردادهای تجاری با روسیه از واحد پولی «روپیه» استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آجای ساهای، مدیرکل سازمان‌های صادراتی هندوستان(FIEO) از آغاز مبادلات تجاری با مسکو با واحد پولی «روپیه» خبر داد.

آجای ساهای با اشاره به اینکه قراردادهای تجاری با سازوکار پرداختی جدید از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: چند مساله حل و فصل شده است. صادرکنندگان و واردکنندگان برای افتتاح حساب با «روپیه»، به بانک‌ها مراجعه کرده‌اند.

به گفته یکی از مقامات دولت هندوستان، پنج یا ۶ بانک هندی جهت تسهیل تجارت بین مسکو و دهلی‌نو با واحد روپیه، جواز افتتاح حساب دریافت کرده‌اند.

نشریه ایندین اکسپرس در ماه اکتبر با اشاره به نتایج نشست مقامات عالیرتبه روسیه و هندوستان در ماه سپتامبر، گزارش داد که دهلی‌نو آماده است تا تجارت خود با روسیه را دوبرابر و قراردادها را بر اساس واحد پولی روپیه منعقد کند.

به نوشته این نشریه، عمده دلیل افزایش حجم تجارت مسکو و دهلی‌نو، رشد سریع واردات نفت خام روسیه بوده به طوری که مسکو حدود۲۲درصد از نفت خام مورد نیاز هندوستان را تامین می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906473

مهمترین اخبار ایران و جهان: