نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 12:37

افزایش ۲۵ درصدی ترددهای تجاری در پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی

مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت: از حدود ۲ ماه قبل تاکنون و با تسهیل ترددهای تجاری در این گذرگاه مرزی در شمال استان، رفت و آمد ناوگان تجاری ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رکنی اظهار کرد: ۲ ماه قبل شمار ناوگان خروجی از این پایانه مرزی ۱۴۰ دستگاه در روز بود که اکنون به طور میانگین به ۱۸۵ دستگاه رسیده و ورود روزانه ناوگان نیز از ۱۳۰ دستگاه به میزان متوسط ۱۷۹ دستگاه افزایش یافته است.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی ادامه داد: برنامه ریزی برای کاهش توقف در مسیرهای تردد ناوگان در پایانه مرزی لطف آباد، نوبت دهی جداگانه برای خروج ناوگان صادرات حامل تره بار از تیرپارک، تسریع در انجام تشریفات مرزی و از همه مهمتر افزایش ساعت کار پایانه مرزی تا ساعت ۱۹ از جمله مواردی است که منجر به سرعت گرفتن تردد در این مرز زمینی شده است.

وی به افزایش حمل کالا به ترکمنستان به واسطه تعطیلات ژانویه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خواب و انتظار ناوگان باری برای ورود به خاک ترکمنستان به پنج روز رسیده است و هم اکنون نیز حدود هزار دستگاه کامیون در محوطه پایانه، تیرپارک و سطح شهر لطف آباد در انتظار خروج هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924529

مهمترین اخبار ایران و جهان: