نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 21:04

نیروهای یمنی واقعیت های میدانی جدیدی را تحمیل کردند

رئیس هیئت مذاکره جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که نیروهای این کشور واقعیت های میدانی جدیدی را بر دشمن تحمل کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره جنبش انصارالله یمن گفت که هیئت اعزامی کشور عمان به صنعاء با عبدالملک الحوثی رئیس این جنبش، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رئیس ستاد مشترک ارتش یمن دیدار کرد و این دیدارها مفید بود.

وی افزود: از زمان پایان آتش بس، گفتگوهای گسترده ای را با طرف های مختلف از جمله طرف سعودی و سازمان ملل در مسقط انجام دادیم.

عبدالسلام تصریح کرد: نیروهای ما واقعیت های میدانی جدیدی بر دشمن تحمیل کردند و طرف مقابل باید این واقعیت را بپذیرد که ما وارد مرحله جدیدی شده ایم.

رئیس هیئت مذاکره جنبش انصارالله یمن ادامه داد: پس از لغو آتش بس که به خاطر لجاجت ورزی طرف مقابل تمدید نشد، ما هیچ تعهدی نداریم، ولی تلاش هایی از طرف برادران عمانی برای پیشرفت مذاکرات وجود دارد.

وی گفت: درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز یمن باید صرف رفاه شهروندان یمنی و پرداخت حقوق کارمندان همه استان های این کشور شود.

عبدالسلام تاکید کرد: لازمه برقراری آتش بس دائم لغو محاصره، خروج نیروهای اشغالگر و پرداخت حقوق کارمندان است، در شرایط پیچیده کنونی و بحران های انسانی و اقتصادی نمی توان به گفتگوی سیاسی خوش بین بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933829

مهمترین اخبار ایران و جهان: