نیوز سیتی!
16 مهر 1402 - 11:04

اعتراض جمعی از روحانیون و فعالان فرهنگی شوشتر به احداث قبرستان جدید در صحن مقام صاحب الزمان (عج)

جمعی از روحانیون، دانشجویان و فعالان فرهنگی شهرستان شوشتر دربارهٔ احداث قبرستان جدید در صحن مقام صاحب الزمان (عج) بیانیه‌ای منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر ،جمعی   از روحانیون، دانشجویان و فعالان فرهنگی شهرستان شوشتر دربارهٔ احداث قبرستان جدید در صحن مقام صاحب الزمان (عج) بیانیه‌ای منتشر کردند.

 در این بیانیه آنان به اهمیت مقام صاحب الزمان (عج) شوشتر در فرهنگ استان خوزستان و نیز نقش آن در جذب زائران و مسافران اشاره کردند.

آنها با ابراز نگرانی از تفکری که به منظور درآمدزایی بیشتر و توسعه بی‌ضابطه قبرستان صورت گرفته است، اعتقاد دارند که این اقدام می‌تواند باعث اختلاف طبقاتی و کاهش ارزش فرهنگی این مکان متبرکه شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما به عنوان جمعیتی متشکل از روحانیون، دانشجویان و فعالان فرهنگی شهرستان شوشتر، به شدت از این اقدام ناراضی هستیم و از مسئولان محلی انتظار داریم تا این موضوع را جدی بگیرند و اقدامات لازم را برای متوقف کردن این پروژه انجام دهند."

اعضای جامعه‌ی فعال فرهنگی و مذهبی شوشتر امیدوارند که نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، دادستان، فرماندار و سایر مسئولین مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند تا این اقدام غیرمجاز متوقف شود و ارزش‌های فرهنگی و معنوی مقام صاحب الزمان (عج) حفظ شود.

شوشتر یکی از شهرهای قدیمی ایران است که در استان خوزستان قرار دارد. نام عربی این شهر "تستر" است و به معنی "خوبتر" است. این شهر در دوره ساسانیان تأسیس شده است و تاریخچه‌ای باستانی دارد شوشتر دارای آثار و بناهای تاریخی مانند مساجد و امامزاده‌ها است.

شوشتر دارای آب و هوای گرمسیری است و در بعضی سال‌ها دمای هوا در تابستان به ۵۵ درجه سانتیگراد هم می‌رسد و مردمی مهربان، خونگرم، مؤمن و معتقد دارد.

در شمال شرقی شوشتر، قرارگاهی به نام بقعه صاحب الزمان وجود دارد که به قدمگاه و مقام حضرت صاحب الزمان، عجل الله تعالی فرجه الشریف، معروف است.

مردم خوزستان و مناطق اطراف همیشه این مکان را با احترام و تعظیم می‌بینند و در روزهای مخصوصی مانند نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف، به این مکان زیارتی می‌روند.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1531473

مهمترین اخبار ایران و جهان: