نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 10:47

دعوت تاجیکستان و قزاقستان از مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی برای مذاکره

وزارت امور خارجه تاجیکستان و قزاقستان در بیانیه‌های جداگانه تشدید تنش در خاورمیانه را محکوم و مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی را به پایان درگیری و عادی سازی اوضاع، دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در بیانیه‌ای تشدید تنش و اقدامات خشونت‌آمیز در خاورمیانه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاجیکستان آمده است: تشدید تنش در خاورمیانه که منجر به تلفات جانی قابل توجهی در میان غیرنظامیان و تخریب تعداد زیادی از تاسیسات اجتماعی و زیرساختی شده است، نگرانی عمیقی را در تاجیکستان ایجاد کرده است.

وزارت خارجه تاجیکستان در ادامه، ضمن محکومیت اعمال خشونت‌آمیز، طرفین را به پایان فوری خشونت و آغاز گفت‌وگو برای عادی‌سازی اوضاع، دعوت کرد.

همچنین «آیبک اسمادیاروف» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان نگرانی عمیق کشورش را نسبت به تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی که منجر به تلفات غیرنظامی بسیاری شده است، ابراز کرد.

وی ادامه داد: قزاقستان از طرفین می‌خواهد به دنبال ابزارهای سیاسی برای حل مسالمت آمیز اوضاع باشند و به اقداماتی متوسل نشوند که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر اوضاع نه تنها بین دو کشور، بلکه در کل خاورمیانه شود. 

اسمادیاروف خاطرنشان کرد:سفارت قزاقستان در تل آویو با شهروندان ما مستقر در اسرائیل تماس دائم دارد. در حال حاضر فهرستی از شهروندان قزاقستانی در حال تهیه است تا کمک‌های بیشتری به آنها برای بازگشت به وطنشان ارائه شود.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532429

مهمترین اخبار ایران و جهان: