نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:54

۱۲+۱موکب ایام اربعین حسینی در ملایر برپا شده است

همدان- مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر: در ایام اربعین حسینی ۱۳ موکب در این شهرستان شامل ۱۲ موکب در سطح شهرستان و یک موکب برون مرزی در کربلا برپا شده است.

حجت الاسلام روح الله نجفی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین امام حسین از نمادها و نشانه‌های اصل ظهور خواهد بود.

وی افزود: اقتدار شیعه و مسلمان امروز اربعین است و اجتماع بزرگ شیعیان و مسلمانان در اربعین امام حسین (ع) پیام‌های خوب و ارزشمند چون وحدت را در دنیا منعکس خواهد کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه هر سال که پیش می‌رویم پیاده روی و این مانور عظیم پر شورتر از گذشته تبلور پیدا می‌کند، گفت: در شهرستان ملایر نیز زائران زیادی راهی سرزمین کربلا در این ایام شده‌اند.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی ۱۳ موکب در این شهرستان شامل ۱۲ موکب در سطح شهرستان و یک موکب برون مرزی برپا شده که این موکب‌ها بیش از یک هفته است که برپا شده و در حال خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی را در این موکب‌ها برای زائران داریم، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها استفاده از ظرفیت موکب‌ها با حضور مبلغین برای ترویج مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب، معرفی شهدا در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: بیش از ۷۰ نفر از روحانیون و ۴۵ مداح به مناطق مختلف همزمان با ایام اربعین و دهه آخر صفر به مناطق مختلف شهری و روستایی و مساجد اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اربعین گفت برپایی مراسم‌های روضه‌خوانی و عزاداری در ایام اربعین در هیأت‌های مذهبی، مساجد، روضه‌های خانگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی پویش‌های مختلف و … را از برنامه‌های ایام اربعین در ملایر است.

حجت‌الاسلام نجفی افزود: پیاده روی جا ماندگان اربعین را امسال نیز مانند سال گذشته داریم، پیش بینی می‌کنیم در این برنامه بیش از یک هزار نفر شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473373

مهمترین اخبار ایران و جهان: