نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:04

قاضی کشیک در مرز تمرچین مستقر شد

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با استقرار قاضی کشیک فی المجلس در مرز تمرچین دستگاه قضایی در کنار خدمت گزاران به زوار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی صبح چهارشنبه ضمن بازدید از مرز تمرچین، معبر زوار امام حسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایانه مرزی تمرچین یکی از گمرک‌های مهم کشور است و به مانند سال قبل برای عبور زوّار اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص داده شده، در این بازدید ضمن خدا قوت به نیروهای خدمت رسان، در جریان کیفیت امر خدمت رسانی به زوار قرار گرفتیم و در صورتی که نیاز به ورود دستگاه قضائی برای رفع مشکلاتی باشد دستورات لازم صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: دستگاه قضائی در کنار خدمت‌گزاران به زوار حضور دارد و با استقرار نیروی قضائی و بازدیدهای مستمر دادستان و رئیس دادگستری پیرانشهر، هر کجا که نیاز به ورود، پشتیبانی و حمایت و رفع مشکل خروج زوار باشد، با استقرار قاضی کشیک فی‌المجلس دستورات لازم صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: الحمدلله در سایه عنایت اباعبدالله الحسین (ع) امور به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم که امسال با توجه به شرایط خاصی که گمرک تمرچین دارد، بیشتر از گذشته شاهد حضور زوار باشیم و بتوانیم در نهایت امنیت و آرامش و با تمامی امکانات در خدمت این عزیزان باشیم.

عتباتی همچنین در بازدید از موکب‌های اهل سنت پیرانشهر، اربعین حسینی را مایه اتحاد و همبستگی و همدلی کلیه اقوام و مذاهب عنوان کرد و گفت: اربعین قلب‌های امت اسلامی را به هم نزدیک‌تر کرده و مایه وحدت، همدلی و برادری بین امت اسلامی شده.

وی تصریح کرد: همدلی و برادری بین شیعه و سنی و همه ادیان و مذاهب در استان آذربایجان غربی مثال زدنی است و عشق امام حسین (ع) این وحدت و همدلی را چند برابر کرده است.

بازدید از موکب کانون پرورش فکری کودکان از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سفر به تمرچین بود.

از اتفاقات جالب این بازدید، رفع مشکل خروج دو نفر از زوار امام حسین (ع) بود که رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تماس تلفنی مشکل آنان را حل و این زوّار راهی پیاده روی اربعین شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474529

مهمترین اخبار ایران و جهان: