نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 09:34

فاصله نرخ تورم خراسان شمالی با میانگین کشوری در حال کاهش است

بجنورد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به بیشتر بودن نرخ تورم استان نسبت به کشور، گفت: فاصله نرخ تورم خراسان شمالی با نرخ تورم کشوری در حال کاهش است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بهزادفر صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای خراسان شمالی طی دولت سیزدهم ۷۳ درصد رشد داشت و از ۹۷۵ میلیارد تومان به بیش از هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی ادامه داد: طی سفر ریاست جمهوری ۳۱۲ مصوبه به ارزش ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ذاشتیم که باید طی ۳ سال پرداخت شود.

وی افزود: تاکنون از تعهدات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد و از تعهدات سازمان استان ۶۰۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بهزادفر تصریح کرد: وصول درآمدی استان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۸ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی استفاده از ظرفیت مازاد فضای اداری را مورد توجه قرار داد و گفت: با این تدبیر برخی از دستگاه‌هایی که در محل‌های استیجاری فعالیت داشتند، به این مکان‌ها اعزام شدند.

وی از روند رو به کاهش نرخ تورم استان طی ۵ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: فاصله نرخ تورم خراسان شمالی با نرخ کشوری در حال کاهش است.

بهزادفر تصریح کرد: تورم ماهانه استان ۲.۲ ثبت شده که این عدد در کشور ۲.۴ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های کالایی بالا برنده نرخ تورم استان شناسایی و عوامل بالا بودن قیمت این کالاها احصا شد؛ از سوی دیگر نظارت‌ها برای ثبات قیمت افزایش یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474473

مهمترین اخبار ایران و جهان: