نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 23:31

برای رفع مشکل بدحجابی باید همه افراد به ویژه مسئولان تلاش کنند

همدان-امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه همه مردم و قوای سه گانه در این باره مسئولیت دارند، گفت: برای رفع بدحجابی باید همه افراد به ویژه مسئولان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی به عنوان بزرگترین نماد و مانور بزرگ شیعه هستیم.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به حضور بی نظیر ملیت‌های مختلف و شیعیان جهان در پیاده روی بزرگ اربعین افزود: زمانی کسی نمی‌توانست از مرز به سمت عراق برود و زیارت کربلا آرزو بود اما امروز ۲۰ میلیون زائر در اربعین راهی کربلا شدند.

خطیب موقت جمعه همدان با اشاره به برپایی موکب‌های مردم مؤمن و خدا جوی همدان در خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: مردم همدان ۱۸ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در داخل استان برای پذیرایی از زائران امام حسین دایر کردند و کمک‌های مردمی برای فعالیت این موکب‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به مسئله مهم حجاب به عنوان یک واجب الهی و شرعی و قانونی بیان کرد: ۲۵ آیه قرآن مربوط به حجاب است بنابراین بی حجابی بیانگر بی توجهی به این آیات الهی است.

حجت‌الاسلام فاضلیان خاطرنشان کرد: حجاب حافظ وقار، شخصیت، کرامت، اصالت، بزرگی، عصمت، عفت و زیبایی بانوان است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه ۲۱۹ هزار نفر از فرزندان این کشور در هشت سال دفاع مقدس به مقام والای شهادت نائل آمدند، گفت: در وصیت نامه ۱۶۰ هزار نفر از آنها به سه موضوع عمل به واجبات، پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب تاکید شده بود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت افزود: زندگی شهیدان باهنر و رجایی برای همه مسئولان در هر رده و جایگاهی درس و الگو است چرا که این دو شهید با تشریفات و بریز و بپاش به شدت مخالف بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480473

مهمترین اخبار ایران و جهان: