نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 23:19

جشنواره موسیقی اقوام فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است

سنندج - استاندار کردستان گفت: جشنواره ملی موسیقی اقوام ایرانی در سنندج، شهر خلاق موسیقی فرصتی طلایی برای شناخت و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه‌ای با ستاد اجرایی نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به تشریح و تبادل نظر در زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره ملی پرداخت.

وی با بیان این که در حوزه موسیقی و ایجاد نشاط اجتماعی نیازمند برنامه‌های متعدد هستیم، ادامه داد: با توجه به این که سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شده است بایستی علاوه بر ظرفیت‌هایی که جزو مزیت‌های فرهنگی استان است به پتانسیلی که در بستر این جشنواره ملی فراهم می‌شود توجه داشته باشیم.

استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام از لحاظ محتوایی در اختیار سازمان صدا و سیما در کردستان و دفتر موسیقی است اما هنرمندان و جامعه هنری اگر در این زمینه ایده و پیشنهادی داشته باشند باید با تعامل از طریق حوزه هنری نظرات خود را بیان کنند.

وی با اشاره به بخش اجرایی این جشنواره افزود: ما در حوزه اجرا، رویداد مذکور را ابزاری برای نیل به اهدافی بالاتر از جشنواره می‌دانیم بنابراین فاکتورهایی چون نشاط اجتماعی و معرفی استان در سطح ملی و فراملی، از جمله آن اهداف است.

استاندار کردستان گفت: هنرمندان و مهمانانی از ۱۸ استان با قومیت‌های مختلفی برای حضور در این جشنواره به کردستان سفر می‌کنند لذا این رویداد فرهنگی فرصتی طلایی برای معرفی استان در حوزه گردشگری است.

زارعی کوشا با اشاره به این‌که امروزه گردشگری به عنوان صنعت مهم در راستای رشد اشتغال، درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی ملل شناخته شده است، اضافه کرد: باید از هر فرصتی برای معرفی پتانسیل‌ها استان استفاده کنیم تا دستاوردهای خوبی در زمینه فرهنگی، گردشگری و فرهنگی حاصل شود.

گفتنی است؛ کردستان مهر ماه امسال میزبان جشنواره ملی موسیقی اقوام است، فرصتی که در سنندج، شهر خلاق موسیقی توسط صدا و سیمای مرکز کردستان فراهم شده تا گروه‌هایی از ۱۸ قوم کشورمان، هنرنمایی کنند.

طبق اظهارات زارعی کوشا، باید مرجعیت موسیقی اقوام، موسیقی محلی و فولکلور را در استان کردستان و در شهر سنندج تثبیت کنیم تا بتوانیم هر سال این برنامه را در تدوین برنامه‌های فرهنگی لحاظ کنیم تا به ظرفیت ماندگاری برای استان تبدیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1468273

مهمترین اخبار ایران و جهان: