نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 13:13

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان

بندرعباس - فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری کیست پانکراس بدون عمل جراحی باز و با روش آندوسونوگرافی در مجتمع درمانی آموزشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس درمان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا موسوی گفت: بیماری ۴۵ ساله با کیست ۲۰ سانتیمتری ناحیه سر لوزالمعده که توان هضم غذا را نداشت با روش آندوسونوگرافی درمان و کیست بیمار با گذاشتن استنت تخلیه شد.

موسوی افزود: در این روش بیمار بدون نیاز به جراحی باز و پاره کردن شکم با دستگاه آندوسونوگرافی فقط در ۱۰ دقیقه درمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی فقط در شهرهای تهران و بندرعباس اجرا می‌شود، عنوان کرد: با توجه به وجود دستگاه آندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) این عمل در استان هرمزگان و در بیمارستان شهید محمدی در دسترس بیماران است.

موسوی درباره مزایای این روش درمانی اظهار کرد: در عمل جراحی باز بیمار علاوه بر عوارض بیهوشی عمومی و جراحی باز که چندین ساعت طول می‌کشد ممکن است دچار عوارض بعد از عمل شده و هم چنین بازگشت به شرایط عادی با تأخیر زمانی بیشتری است، اما در روش اندوسونوگرافی جدید عمل کمتر از ۱۰ دقیقه، بدون بیهوشی عمومی است و بیمار خیلی زود می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد و زمان بستری به حداقل زمان ممکن می‌رسد.

وی بیان کرد: این سومین مورد از این روش درمانی در هرمزگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496229

مهمترین اخبار ایران و جهان: