نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:10

علی باقری: پیوستن ایران به بریکس در بعد بین‌المللی سیاست خارجی دولت سیزدهم است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: پیوستن ایران به بریکس همچون پیوستن ایران به شانگهای در بعد بین‌المللی سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه امشب (پنجشنبه) دوم شهریور ماه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره پذیرش عضویت ایران در گروه بریکس گفت: پیوستن ایران به بریکس همچون پیوستن ایران به شانگهای در بعد بین‌المللی سیاست خارجی دولت سیزدهم است. 

باقری همچنین عنوان کرد: جنبه بین‌المللی سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر این است که ایران بتواند جایگاه شایسته خودش در مناسبات بین‌المللی را پیدا کند و بتواند نقش موثر در ساختارها و سازوکارهای بین‌المللی ایفا کند برای اینکه هم منافع جمهوری اسلامی و ملت ایران تامین شود و هم اینکه بتواند ایده‌های خودش را در عرصه مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی عرضه کند و به ثمر بنشاند. 

وی همچنین درباره عضویت ایران در شانگهای عنوان کرد: بیش از ۱۵ سال جمهوری اسلامی ایران در صف پیوستن به سازمان همکاری شانگهای بود. در دولت‌های قبل اقدامات متعددی انجام شد برای اینکه ایران به این سازمان همکاری منطقه‌ای بپیوندد.

وی عنوان کرد: عضویت کامل ایران در نشست سران در دهلی نو حلقه‌ای از تکمیل حلقه‌های مربوط به سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران بود.  

در حال تکمیل..

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466929

مهمترین اخبار ایران و جهان: