نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:40

خجسته پور: اجرای تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی نتایج مثبتی برای اقتصاد ما خواهد داشت

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اجرایی کردن تفاهم نامه‌های بین المللی گفت: اجرای تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی نتایج مثبتی برای اقتصاد ما خواهد داشت.

علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره بیانات رهبر انقلاب در جمع دولت مردان درباره پیگیری قراردادها و تفاهم نامه های دولت با کشورهای خارجی  گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرایی کردن این تفاهمنامه ها، می تواند بُعد دیگری به مساله بدهد و آن هم بهره اقتصاد کشور از این تفاهم نامه‌هاست.

وی تاکید کرد: غرب به پرچمداری آمریکا سال‌هاست که می‌کوشد با حربه های مختلف کشور عزیزمان را به انزوای سیاسی و اقتصادی بکشاند و وقتی کشورهای دیگر به سمت گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران حرکت می کنند، این یعنی نقشه غرب برای منزوی کردن ایران با شکست مواجه شده است.

خجسته پور افزود: پرواضح است که ایران عزیز دارای ظرفیت های بی شماری در حوزه های مختلف است و اگر اسناد همکاری های منطقه ای و فرامنطقه ای هرچه سریعتر اجرایی گردد پتانسیل های بالقوه این ظرفیت‌ها به فعلیت نزدیک شده و آنگاه ثمره شیرین این قبیل همکاری ها در ذائقه ملت عزیز ایران خواهد نشست.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: حوزه سیاست خارجی در اقتصاد تمام کشورها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اکنون که غرب به این جمع بندی رسیده است که جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در سبد غربیها بگذارد، این موضوع می تواند دست بالاتری در مذاکرات حتی سیاسی به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

خجسته پور در ادامه گفت: امیدوارم با هم افزایی همه نهادهای داخل جمهوری اسلامی شاهد به ثمر نشستن تفاهم نامه های مختلف بین المللی و اثر گذاری آن در زندگی مردم باشیم.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در پایان گفت: دولت مردان باید دستاوردهای بین المللی خود و نتایج مثبتی که از تفاهم نامه های مختلف در کشور بوجود می آید را برای مردم به صورت دقیق و درست اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481373

مهمترین اخبار ایران و جهان: