نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 15:05

تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

طی مراسمی، تعاونی‌های برتر و تعاونی‌های شایسته تقدیر خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان از ابلاغ 20 هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به استان خبر داد و اظهار داشت:  ارتقای زیرساخت‌ها در استان نیازمند جذب حداکثری اعتبارات ملی است که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار۸۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری عنوان کرد: اعتبار این طرح بیشتر از اعتبارات عمرانی استان در طول یک سال است.

قناعت با بیان اینکه پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر در دست اجراست، افزود: این طرح در ۱۳ قطعه و با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در مرحله مناقصه برای زیرسازی است و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر جبران عقب ماندگی‌های گذشته در استان گفت: باید فرهنگ تعاون و مشارکت را ترویج داده و از ظرفیت تعاون و دیگر بخش‌های خصوصی بیش از قبل بهره ببریم.

وی تبدیل ظرفیت‌ های بالقوه به بالفعل را نیازمند ترویج فرهنگ تعاون دانست و بیان داشت: تعاونی یک شیوه جدید در راستای رشد تولید و توسعه اقتصادی و اجتماعی است و در سال مهار تورم و رشد تولید باید مشارکت و رسیدن به سهم حداقلی ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور محقق شود. 

قناعت با تأکید بر اینکه با پیگیری انجام شده مشکلات بخش تعاون به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: نبود زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی مانعی برای جذب برخی سرمایه‌گذاری‌ها به این استان شده است.

به گزارش فارس، در این مراسم ۵ تعاونی برتر و ۱۰ تعاونی شایسته تقدیر خراسان جنوبی، معرفی و تجلیل شدند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1481573

مهمترین اخبار ایران و جهان: