نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 15:43

یکله: برنامه ریزی و هماهنگی مسئولان برای برگزاری اربعین امسال قابل لمس بود

یک فعال سیاسی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال و هماهنگی خوب بین مسئولان در داخل کشور برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، گفت: مردم به وضوح تعامل دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی درست مسئولان در حماسه اربعین امسال را لمس کردند.

قاسم یکله قائم‌مقام جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین امسال و مدیریت دقیق این مراسم باشکوه در دو کشور ایران و عراق، گفت: با تعامل و برنامه‌ریزی‌های مناسب دو کشور، علی‌رغم افزایش چشمگیر تعداد زوار در سال جاری، شاهد برگزاری مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین بودیم. 

وی افزود: مدیریت و  برنامه‌ریزی درست دستگاه‌های مربوطه در ایران که از چند ماه قبل از اربعین آماده خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) بوده‌اند، بیانگر اهتمام ویژه مسئولان به این مراسم و خیلِ عظیم زائران اباعبدالله (ع) است. 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه معمولا در سال‌های اخیر، زائران اربعین حسینی با مشکلات زیادی برای سفر به عراق روبه‌رو بودند، گفت: الحمدالله با یک برنامه‌ریزی دقیق از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور و نظارت دقیق دستگاه‌های مربوط و تعامل مناسب بین ارکان مختلف کشور، شاهد یک اربعین پرشور، امن و تمدن‌ساز بودیم. 

یکله در ادامه گفت: تقویت زیرساخت‌های مربوطه برای زائران اربعین، به‌ویژه در بحث حمل و نقل که معمولا در این ایام به اوج خودش می‌رسد، نمونه بارز احساس وظیفه مسئولان کشور در قبال مردم و جمعیت کثیر عاشقان حضرت سیدالشهداست که عمدتا در سال‌های گذشته با مشکل روبه‌رو بوده‌اند. 

وی تصریح کرد: جلوه‌گاه نگاه تمدنی و ارزشی در بین مسئولان کشور و سران سه قوه خودش را در برنامه‌ریزی و هماهنگ دقیق برای اجتماعات مذهبی و میلیونی مردم در جای‌جای کشور نشان می‌دهد و نشان‌دهنده افقی روشن برای تشکیل جامعه مهدوی است.  

این فعال سیاسی در ادامه گفت: البته باید از مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه ملت معزز و دولت محترم کشور عراق و حمایت‌های مراجع و علمای گرانقدر و همچنین از تلاش‌های مجدانه و بی‌وقفه نیروهای نظامی، حشدالشعبی، مرزبانی و امنیتی، موکب‌داران شریف و سایر دست‌اندرکارانی که در این کشور در بسترسازی و فراهم کردن شرایط برای این حماسه جهانی حضور داشتند، تشکری خالصانه داشت. 

 یکله در پایان خاطرنشان کرد: حضور با شکوه مردم کشورهای ایران و عراق و دیگر کشورها در مراسم اربعین نشان داد که دشمنان اسلام نمی‌توانند بر طبل تفرقه بین مسلمانان بکوبند و هر روز بر سیل عاشقان اسلام و امام حسین (ع) افزوده می‌شود و مردم هم به وضوح تعامل دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی درست مسئولان در حماسه اربعین امسال را لمس کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488229

مهمترین اخبار ایران و جهان: