نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 19:33

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور سربیشه - نهبندان

استاندار خراسان جنوبی گفت: آغاز عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم محور سربیشه - نهبندان به طول ٢٢ کیلومتر با اعتبار پنج هزار و ٢٩٠ میلیارد ریال امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی شامگاه امشب در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان سربیشه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در هفته دولت امسال ٨۶ طرح عمرانی با اعتبار پنج هزار و ٨٢٠ میلیارد ریال در سربیشه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که رهاورد دولت مردمی برای مردم این منطقه است.

وی گفت: از این تعداد ٧٩ پروژه با اعتبار چهار هزار و ٢٢۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی چهار پروژه با اعتبار هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم محور سربیشه - نهبندان به طول ٢٢ کیلومتر با اعتبار پنج هزار و ٢٩٠ میلیارد ریال امروز آغاز شد. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که شبکه توسعه پوشش اینترنت پرسرعت برای پنج روستای شهرستان سربیشه به اعتبار ٣۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد بیان کرد: عملیات اجرایی مجتمع خدماتی و رفاهی تیرپارک با اعتبار هزار و ١٢٠ میلیارد ریال آغاز شد. 

قناعت با ذکر این نکته که احداث این مجتمع خدماتی از کار‌های ارزشمند، جدید و نو است، اظهار داشت: از آنجایی که در مسیر کریدور جنوب به شمال قرار داریم، احداث این پارک به‌عنوان کاری زیربنایی و مهم در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه این طرح توسط سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان ساخته خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم این پروژه مهم و ارزشمند در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

قناعت با اشاره به اقدامات مهم و بزرگ یک سال اخیر در سربیشه گفت: آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه، انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه، عملیات اجرایی واحد فرآوری کرومیت و شهرک تخصصی زرشک از‌جمله اقدامات مهمی است که در این شهرستان رقم خورده است.

وی عنوان کرد: استان به کارگاه سازندگی تبدیل شده و در همه شهرستان‌ها حداقل احداث یک پروژه باند دوم را داریم و این اقدامات در شرایط تحریم و محدودیت‌های اعتباری در حال رقم خوردن است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475873

مهمترین اخبار ایران و جهان: