نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 12:55

مدیران دستگاه‌های اجرایی باید متهد به مسئولیت خود باشند

زنجان-نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مسئولیتی که بر عهده دارند، متعهد بوده و آن را به نحو مطلوب انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره شهید رجایی استان زنجان، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز مدیران، مسئولیت‌پذیر بودن و انجام کارها در راستای رضایت‌مندی عموم مردم است، گفت: مهم‌تر از همه این موارد، اصل شکرگزاری است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید این اصل را همواره مدنظر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اصل شکرگزاری مدیران نباید فقط به صورت زبانی باشد، بلکه باید در عمل نیز خود را نشان دهد، تصریح کرد: بُعد عملی اصل شکرگزاری مدیران زمانی به حقیقت تبدیل می‌شود که از این اصل به عنوان یک فرصت ارزشمند در راستای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کرده و همین موضوع به خودی خود رضایت مردم را از دستگاه مربوطه به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، هیچ شأنیتی برای مدیران بالاتر از خدمت به مردم نبوده و اگر خدمت به مردم جزو اولویت‌های مسئولان نباشد، نمی‌توان برای آن مسئولیت هیچ شأن و جایگاهی متصور شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار حاکی از آن است که در ایران نسبت به میانگین جهانی ۲۰ برابر بیشتر دارای جامعه کارمندی هستیم که این خود بدنه دولت را سنگین کرده است.

وی با یادآوری اینکه سنگین بودن بدنه دولت به واسطه اقداماتی است که در گذشته صورت گرفته و مدیران فعلی نیز در بیشتر مواقع قادر به ایجاد تغییر در این روند نیستند، اظهار کرد: متاسفانه تا زمانی که نتوانیم نسبت به چابک‌سازی دولت اقدامی بکنیم، نباید انتظار داشته باشیم خدمات‌رسانی به مردم و جلب رضایت آن‌ها با شتاب بیشتری محقق شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به عمر مدیریتی کوتاه شهیدان رجایی و باهنر، از مدیران امروز خواست تا ساده‌زیستی این دو مدیر را الگوی خود قرار دهند و افزود: معتقدیم تلاش‌های زیادی برای بالا بردن میزان بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته اما آمار در این حوزه بیانگر آن است که هنوز در بسیاری از بخش‌ها بهره‌وری بسیار پایین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476873

مهمترین اخبار ایران و جهان: