وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت برای ما مهم است، گفت: رتبهبندی معلمان از افتخارات دولت سیزدهم است اجرا برای ۹۳۰ هزار معلم بود که با فراز و نشیبهای مواجه شد و هدف ما اجرای دقیق این طرح است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رضا مراد صحرایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در استانداری برگزار شد، داشتن ایران قوی را منوط به مدرسه قوی دانست و اظهار کرد: مدارس ما در جنگ شناختی به میدان نبرد تبدیل شدند و دانش آموزان نیز در نوک پیکان قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت برای ما مهم است، گفت: رتبهبندی معلمان از افتخارات دولت سیزدهم است اجرا برای ۹۳۰ هزار معلم بود که با فراز و نشیبهای مواجه شد و هدف ما اجرای دقیق این طرح است.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم و به زودی این بخش جبران خواهد شد، گفت: فوق العاده معلمان به ویژه معلمان ابتدایی هم مورد توجه ما قرار دارد.
صحرایی با اشاره به اینکه دانشگاه تربیت معلم بسیار ضعیف شده بود و این دولت در صدد احیای آن است، تصریح کرد: تربیت معلم در حال تقویت است و تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای آن اضافه کردهایم، برای احیای تربیت معلم نیازمند زمان هستیم.
وی با اعلام اینکه آموزش و پرورش وقتی کوچک شد که فضای آن را گرفتند و به جاهای دیگر دادند، اضافه کرد: این سیاست غلطی بود که تامین معلم را مقدم بر تعلیم معلم دانستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنرستانهای مازندران از توازن خوبی برخوردارند اما تجهیزات مطلوبی ندارند و نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش راهبردی است باید هنرستانهای جوار تعبیه شود تا نیروهای ماهر تربیت شوند زیرا این دانش اموزان با مدرک دیپلم به شغل میرسند.
صحرایی به مولد سازی املاک آموزش و پرورش پرداخت و گفت: املاکی قابلیت مولدسازی دارد که دارای سند تک برگ باشد.
صحرایی افزود: اماکن هبهای و خیری را نمیتوانیم مولسازی کنیم. در اجرای این طرح هزینه باید برای مدرسهسازی هزینه شود.
وی موضوع دیپلماسی آموزشی در مازندران را مهم و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: وقتی استاندار یک استان از این طرح حمایت میکند یک فرصت است؛ وزارتخانه هم پیگیر اجرای آن خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش به کمبود معلم در غرب مازندران اشاره کرد و افزود: باید تربیت معلم در غرب مازندران تقویت شود.
صحرایی با بیان اینکه موسسات کنکوری تعیین کننده آینده فرزندان جامعه شده بودند، یادآور شد: هدف ما از تاثیر نمرات تحصیلی دانشآموزان در کنکور احیای مدارس است.
وی با اعلام اینکه در آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز مشارکت مطلوبی دارند، افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان به خیران بدهکار هستیم یعنی آنان سهمشان را در مدرسه سازی عملیاتی کردند ولی اموزش و پرورش سهمش را پرداخت نکرده است.
وزیر آپ با اعلام اینکه انباشت مشکلات در آموزش و پرورش بسیار زیاد است اما با حمایت دولت به مسیر و ریل توسعه رسیدیم، یادآور شد: ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور داریم به طور متوسط روزی هشت کلاس در دو سال گذشته ساخته شده است.
وی با بیان اینکه اردوگاه دانش آموزی بادله مازندران باید نوسازی شود، گفت: ۷هزار و ۲۰۴ هکتار اردوگاه دانش اموزی در کشور داریم، پیش بینی برای نوسازی اردوگاه بادله ۳۵ میلیارد تومان است از این میزان ۱۰ میلیارد تومان را وزارت اموزش و پرورش و ۲۰میلیارد تومان اعتبار استانی برای اردوگاه بادله تخصیص مییابد.
صحرایی در ادامه از استاندار مازندران خواست تا شهرداریها عوارض سه درصد را مستقیم به حساب اداره آموزش و پرورش واریز کنند و مکلف به ایجاد زیر ساخت مناسب برای دانشآموزان استثنایی شوند. همچنین زمینهایی که در اختیار آموزش و پرورش است برای مسکن ملی فرهنگیان استفاده شود.
انتهای پیام/م