نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 18:27

ادامه تجهیز پدافند هوایی اوکراین برای مقابله با موشک‌های روسیه

وزیر دفاع کانادا اعلام کرد سامانه پدافند هوایی به ارزش 24 میلیون دلاربرای اوکراین جهت مقابله با موشک‌ها و پهپادهای روسیه خریداری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کانادا در ادامه کمک به اوکراین در نبرد با روسیه، 24 میلیون دلار تجهیزات دفاع هوایی برای کی‌یف خریداری می‌کند.

وبگاه «یورو میدیا» به نقل از روزنامه «گاردین» نوشت که «بیل بلر» وزیر دفاع کانادا روز یکشنبه گفت، کانادا ۲۴.۳ میلیون دلار آمریکا به یک شرکت انگلیسی برای خرید تجهیزات دفاع هوایی برای اوکراین پرداخت خواهد کرد تا به این کشور در مقابله با حملات موشکی و پهپادهای روسیه کمک کند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که وزارت دفاع رومانی اعلام کرده که کشف و رهگیری پهپادهای روسی توسط رادار بسیار دشوار است. «کنستانتین اسپینو» سخنگوی وزارت دفاع رومانی در نشست خبری گفت پهپادهای روسیه به سختی در رادار شناسایی می‌شوند زیرا در ارتفاع بسیار پایین حمله می‌کنند.

اسپینو توضیح داد: «ما رادارهای پیشرفته‌ای داریم، اما پهپادهای تهاجمی روسیه در ارتفاعات بسیار کم تا ۱۰۰ متر حمله می کنند.»

 وزارت خارجه اوکراین اخیرا مدعی شد که پهپادهای روسیه در جریان حمله گسترده پهپادهای روسیه  نزدیک شهر بندر «ازمائیل»، در قلمرو رومانی سقوط کردند و منفجر شدند.

وزیر دفاع کانادا افزود، این بخشی از کمک نظامی به ارزش ۳۷۰ میلیون دلاربه کی‌یف است که «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در ژوئن اعلام کرد.

کانادا میزبان شمار بسیاری از اوکراینی‌های جلای وطن کرده پس از جنگ با روسیه ومدافع سرسخت اوکراین است. پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کانادا متعهد شد بیش از ۸ میلیارد دلار به این کشور واقع در اروپای شرقی کمک کند.

 روسیه بارها در باره پیامدهای تجهیز ارتش اوکراین توسط غرب هشدار داده و اعلام کرده که این امر  به طولانی‌تر شدن بیشتر جنگ منجر می‌شود. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501673

مهمترین اخبار ایران و جهان: