نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:34

رهاسازی ۱۹۳ میلیون بچه ماهی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به رتبه نخست گیلان در ذخایر ماهیان استخوانی گفت: از ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان رهاسازی شده ۲ میلیون ماهیان خاویاری پنج گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کوروش خلیلی مدیر کل شیلات گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از نوار ساحلی این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۹۰ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شدند، اظهار کرد: بر اساس آمار تا به این لحظه ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان استخوانی و غضروفی در رودخانه‌های منتهی به خزر رهاسازی شدند که از این مقدار ۹۰ درصد از این بچه ماهیان از نوع سفید و بقیه انواع ماهیان استخوانی، کفال، سیم، سوف و ماهیان غضروفی بوده است. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به حفظ ذخایر ماهیان در دریای خزر گفت:  از ۱۹۳ میلیون بچه ماهیان رهاسازی شده ۲ میلیون ماهیان خاویاری پنج گرمی است که یک میلیون بیشتر از پارسال است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به نزدیک شدن روز‌های پایانی رهاسازی بچه ماهیان استخوان، تصریح کرد:  آلودگی رودخانه‌ها، صید بی رویه و کاهش سطح آب رودخانه‌ها و تالاب‌های استان از دلایل کاهش ذخایر ماهیان دریای خزر است که شیلات گیلان با روش تکثیرمصنوعی در حال بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزراست.

  خلیلی از وجود سه مرکز تکثیر و بازسازی ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر خبر داد و گفت:  گیلان در تولید بچه ماهی و رها سازی ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر، مقام نخست کشور را دارد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484273

مهمترین اخبار ایران و جهان: