نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 13:01

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: آمریکا مهم‌ترین و نزدیک‌ترین متحد ماست

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره تشدید اختلافات واشنگتن و تل‌آویو گفت که اختلاف‌نظر در برخی موارد طبیعی است و آمریکا نزدیک‌ترین و مهم‌ترین متحد اسرائیل است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که به‌تازگی به بحرین سفر کرده است، در مصاحبه با روزنامه بحرینی «الایام» تاکید کرد آمریکا مهم‌ترین و نزدیک‌ترین شریک رژیم صهیونیستی است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این مصاحبه که امروز (دوشنبه)،‌ منتشر شده است، ابتدا به روابط این رژیم و بحرین پرداخت و مدعی شد روابط دو طرف مبتنی بر نگرشی مشترک برای ثبات شکوفایی تمام منطقه است.

الی کوهن با ادعای اینکه سفر او به بحرین با اهداف اقتصادی و تجاری صورت گرفته، در عین حال، ابراز امیدواری کرد کشورهای دیگری نیز به توافق عادی‌سازی روابط با این رژیم بپیوندند.

کوهن در این خصوص مدعی شد: «پیوستن دیگر کشورها [به توافق عادی‌سازی روابط] می‌تواند باعث ایجاد تغییر، ثبات‌ بیشتر و شکوفایی تمام کشورهای منطقه شود. هیچ کس در جهان بیش از اسرائیل به پایان جنگ با فلسطینیان اهمیت نمی‌دهد».

او در بخش دیگری از اظهاراتش بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و گزارش‌های سازمان‌ ملل در این باره، این رژیم را «دموکراتیک» توصیف کرد و مدعی شد که تظاهرات ساکنان اراضی اشغالی در اعتراض به اقدامات کابینه برای ایجاد تغییرات قضایی مورد تایید اکثریت شهرک‌نشینان است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره گزارش‌ رسانه‌ها در مورد تشدید اختلافات تل‌آویو و واشنگتن بیان کرد: «روابط اسرائیل و آمریکا -مهم‌ترین و نزدیک‌ترین متحد ما- مبتنی بر ارزش‌های مشترک و دیدگاه‌های مشابه است. اگر به با دیدی وسیع‌تر به مسائل بنگریم، خواهیم دید که حتی میان دوستان نیز مسائلی وجود دارد که ممکن است بر سر آن اتفاق نظر نداشته باشند. با این حال، گفت‌و‌گویی عمیق و جامع پیرامون بسیاری از مسائل از جمله مسائلی که بر سر آن اختلاف داریم، میان ما و آمریکا در جریان است».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484729

مهمترین اخبار ایران و جهان: