نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 22:34

شویگو: گزینه‌ای جز پیروزی در اوکراین نداریم

وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت که این کشور هیچ گزینه دیگری جز پیروزی در اوکراین ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که هدف اساسی این کشور نابودی تسلیحات اوکراین است.

وی که با شبکه 1 روسیه مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه هیچ گزینه دیگری جز پیروزی در اوکراین ندارد».

شویگو اضافه کرد: «نیروهای روسیه در حال محافظت از خطوط دفاعی در محورهای ضروری هستند و در برخی مناطق اوضاع پیچیده‌تر بوده و در دیگر مناطق امور ساده‌تر است».

وزیر دفاع روسیه اضافه کرد که نیروهای مسلح روسیه نیرو و تسلیحات نظامیان اوکراینی را که در تلاش برای انجام ضد حملات بوده را نابود می‌کنند و ما به ضربات متولی به تجهیزات و افرادی که ماه‌هاست در حال ضد حمله هستند، ادامه می‌دهیم.

وی گفت: «حملات بهار و تابستان علیه ارتش اوکراین را به پیش برده و در حال حاضر حملات پاییز در جریان است».

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که کاخ سفید اذعان کرده که واشنگتن تا کنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است.

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه یک نسخه از پاسخ «شالاندا یانگ» رئیس اداره بودجه کاخ سفید به مجموعه‌ای از اعضای مجلس سنای آمریکا را منتشر کرد که طی آن از یانگ خواسته شده بود که مجموع هزینه‌هایی که واشنگتن تا کنون در اوکراین انجام داده، مشخص شود.

در جدول ارسال شده برای سناتورها که شبکه فاکس نیوز نیز آن را منتشر کرده، آمریکا ۱۱۰.۹۷ میلیارد دلار کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برای اوکراین در نظر گرفته که تا کنون ۱۰۱.۲ میلیارد دلار آن هزینه شده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498929

مهمترین اخبار ایران و جهان: