نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 23:05

مناسب‌سازی محیط شهری به عنوان تکلیف مدیران در نظر گرفته شود

استاندار کردستان با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط شهری برای جامعه معلولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این مهم باید برای همه مدیران و متولیان امر در ادارات چه در بخش‌های خصوصی و غیرخصوصی به عنوان تکلیف در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا امشب در جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی محیط شهری استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای اجرای مصوبات مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان باید فکر جدی و آسیب‌شناسی شود و حتی اگر لازم است موضوع مناسب‌سازی در دستور کار همایش شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط شهری برای جامعه معلولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این مهم باید برای همه مدیران و متولیان امر در ادارات چه در بخش‌های خصوصی و غیر خصوصی به عنوان تکلیف در نظر گرفته شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه این قشر از بهترین اقشار است که توانمندی خود را در همه عرصه‌ها علی‌رغم همه مسائل و مشکلات ثابت کرده‌اند، افزود: قشر معلولین باید از حداقل نیازهای خود بهره‌مند باشند، باید بیش از گذشته آموزش داده و فرهنگ‌سازی شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه جامعه معلولان برای پیگیری مسائل اجتماعی انگیزه خوبی دارند، گفت: بر ما حجت است که به این موضوعات توجه و الزامات لازم برای کارشناسی را اعمال کنیم.

وی به نظارت جدی بر مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی اشاره کرد و گفت: کمتر کسی می‌تواند از اجرای طرح‌های مناسب‌سازی شانه خالی کند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: برخی از تخلفات قابل اغماض نیست چراکه بخشی از شرایط ترافیکی و شهری که در حال حاضر وجود دارد به تصمیمات دوره‌های گذشته مربوط می‌شود.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه دفتر امور شهری باید الزامات لازم برای صدور پایان کار را رعایت کند خاطرنشان کرد: معتقدم هیچ قشر خاصی از جامعه نباید از هم تفکیک شوند لذا در زمینه مناسب‌سازی محیط شهری نیز ایجاد یک مکان خاص برای معلولان نباید به معنای عدم رسیدگی به دیگر مکان‌های مشابه آن باشد لذا باید همه مکان‌ها با رعایت الزامات مناسب‌سازی شود.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه فرمانداران و شهرداران حتما جلسات مناسب‌سازی را برگزار کنند، افزود: دستگاه‌های اجرایی و ادارات نسبت به میزان مراجعه کنندگان به سازمان، مناسب‌سازی ساختمان‌های خود را در دستور کار قرار دهند.

استاندار کردستان با اشاره به مدیران نسبت به مناسب‌سازی ستاد دستگاه‌های اجرایی اهتمام داشته باشند، گفت: همواره مخالف نگاه ترحم آمیز به جامعه معلولان هستیم اما از سختی جامعه معلولان نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و توانمندی آنان برای ما انگیزش بخش است و امیدواریم توفیق خدمت‌رسانی به این عزیزان را داشته باشیم.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492029

مهمترین اخبار ایران و جهان: