نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 11:55

شغل‌یابی و انتخاب رشته دانشگاهی با رادیو/ چه کاره بشم؟

برنامه رادیویی «چی کاره بشم؟» به معرفی مشاغل و رشته‌های دانشگاهی در رادیو جوان می‌پردازد.

مژده طهرانی‌ها تهیه‌کننده برنامه «چی کاره بشم؟» درباره این برنامه رادیویی به خبرنگار مهر بیان کرد: ما در این برنامه به معرفی مشاغل و رشته‌های دانشگاهی می‌پردازیم. نوجوان‌ها در هنگام انتخاب رشته دانشگاهی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، زیرا نمی‌دانند کدام رشته را انتخاب کنند. اغلب این تصمیمات بر اساس نظر والدین یا رتبه کنکور اتخاذ می‌شود، بدون در نظر گرفتن علاقه و استعداد واقعی فرد؛ که این اتفاق در آینده شغلی شخص تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: همچنین پسران نیز ممکن است به دنبال انتخاب رشته‌ای باشند که تأخیر سربازی آنها را کاهش دهد، اما وقتی وارد آن رشته می‌شوند، متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند و ارتباطی با آن رشته ندارند و آینده شغلی مناسبی برای‌شان رقم نمی‌خورد.

طهرانی ها درباره هدف کلی برنامه «چی کاره بشم؟» توضیح داد: این برنامه با بررسی تجربیات کارشناسان و فارغ‌التحصیلان در هر رشته، تلاش می‌کند راهنمایی تحصیلی مناسبی را ارائه دهد. این برنامه به جلسات گفتگو با کارشناسان و فارغ‌التحصیلان هر رشته می‌پردازد تا بتواند به جوانانی که قصد انتخاب رشته دانشگاهی را دارند، کمک کند تا ماهیت و کاربردهای واقعی هر رشته را درک کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این برنامه، با افرادی که در رشته مورد نظر خود تخصص دارند و به اوج رسیده‌اند، مصاحبه می‌شود. این مصاحبه‌ها به جوانان نشان می‌دهد که در صورت تلاش و پیشرفت، در هر رشته‌ای می‌توانند موفق شوند و به اهداف خود برسند.

این تهیه کننده درباره معرفی رشته ها یادآور شد: برنامه «چی کاره بشم؟» در هر قسمت به بررسی یک رشته یا حوزه کاری خاص می‌پردازد. در این برنامه، ابتدا معرفی کلی رشته و توضیحاتی درباره آن بیان می‌شود. سپس با کارشناسان و فارغ‌التحصیلان در این رشته گفتگو می‌شود تا تجربیات و نکات کاربردی خود را در ارتباط با این رشته به اشتراک بگذارند.

این تهیه‌کننده رادیویی عنوان کرد: توضیحات کلی درباره رشته، مانند مبانی علمی و عناصر اصلی آن و کاربردها و فرصت‌های شغلی در این رشته و همچنین موانع و چالش‌هایی که در این رشته ممکن است؛ افراد با آن روبرو شوند در این برنامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طهرانی‌ها تهیه‌کننده برنامه «چی کاره بشم؟» در پایان گفت: با این برنامه، جوانانی که قصد انتخاب رشته دانشگاهی را دارند، می‌توانند اطلاعات کاملی درباره رشته‌های مختلف بدست آورند و تصمیم بهتری در انتخاب رشته خود بگیرند. همچنین، این برنامه به آنها انگیزه و اعتماد به نفس می‌دهد که در هر رشته‌ای می‌توانند موفق شوند و به اهداف خود دست یابند.

برنامه «چی کاره بشم؟» به تهیه‌کنندگی مژده طهرانی‌ها و محمد مظفری، با اجرای زینب کلاته و ریحانه ذوالفقاری و به آیتم‌سازی علیرضا طهرانی‌ها و امیرحسین علی نیافرد، هر روز از شنبه تا جمعه به جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۴:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463573

مهمترین اخبار ایران و جهان: