نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 07:30

منطقه اقتصادی سلفچگان، فرودگاه قم را تکمیل می کند

قم- استاندار سابق قم گفت: تکمیل فرودگاه قم به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان سپرده شد و مقدمات و شرایط برای احیای این پروژه فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد تقی شاهچراغی عصر سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم اظهار داشت: ۵ سال در سپاه و استانداری قم خدمتگذار مردم شهر کریمه اهل بیت (ع) بودم که در طی این مدت هر آنچه که فکر کنید نسبت به من محبت شد و آنچه در قم رخ داد در سایه همدلی بود.

معاون سیاسی استاندار قم با بیان اینکه در قم پروژه‌هایی دو دهه بر زمین مانده بود افزود: در سفر دولت به قم ۱۵۳ مصوبه گرفتیم و در مجموع مصوبات خوبی بوده است.

شاهچراغی افزود: امروز قم تبدیل به کارگاه بزرگی شده و این مسیر ادامه دارد که با انتخاب آقای آقامیری به عنوان استاندار جدید امیدواریم وی بتواند آنچه که حق قم است را به لحاظ فرهنگی و دینی و دیگر خدمات انجام دهد.

وی بیان داشت: فرودگاه قم پروژه‌ای بود که در زمینی کلنگ خورده که زمین آن هنوز تحویل نشده بود و برگه ای به عنوان مجوز برای احداث فرودگاه وجود نداشت و جلسات بسیاری در این زمینه برگزار شد که با دستور رئیس جمهور مقرر شد تا منطقه سلفچگان متولی تکمیل فرودگاه قم شود و مجوز آن نیز صادر شده و شرایط برای احیای کار فراهم است.

استاندار سابق قم ابراز داشت: مترو سال‌ها بود مشکلاتی داشت که طی این مدت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اصلاح قرارداد شد که بحث واگن مانده و امید است مشکل مترو حل شود و تا جمکران ادامه یابد.

وی گفت: مونوریل قصه پر غصه‌ای است که وقت بسیاری برای تعیین تکلیف آن صرف شود که در نهایت مقرر شد شهرداری و شورای شهر در این زمینه اقدام کنند و تا پردیسان ادامه یابد.

شاهچراغی بیان داشت: در خصوص بافت فرسوده قم، ۱۰ منطقه در دستور کار قرار گرفت و ۸۰ هکتار زمین برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص ساماندهی مناطق مسکونی زیر دکل برق گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و شرکت برق منطقه با پیمانکار در حال عملی کردن این موضوع که مشکلات بسیاری برای اهالی منطقه داشته هستند.

استاندار سابق قم بیان داشت: تصادفات زیادی در جاده قم به ورجان صورت می‌گرفت که تعریض این محور مرتب پیگیری شد و در نهایت به مرحله اجرا در آمد.

وی ابراز داشت: در خصوص دریاچه نمک قرار شد بخش خصوصی وارد شود و کمیته امداد نیز ۲۰ درصد سرمایه گذاری کند و این موضوع نیز از مصوبات سفر دولت به قم بوده است.

شاهچراغی گفت: در فاضلاب بخش زیادی از پساب هدر می‌رفت و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انتقال پساب اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: در حوزه صنعت با توجه به ملاحظات قم، ورود پیدا کردیم و بر این باوریم هر کسی که در استان قم بخواهد کار کند ضمن توجه به حوزه‌های صنعت باید به شرایط فرهنگی قم نیز باید توجه داشته باشد و نباید به ویژگی‌های منحصر به فرد فرهنگی قم کم توجهی شود.

معاون وزیر کشور گفت: طی این مدت به حواشی کاری نداشتیم و تمام تلاش خود را برای پیگیری امور انجام دادیم و به عنوان استاندار سابق قم از دولت می‌خواهیم که کمک کند تا عقب ماندگی‌های قم مرتفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463129

مهمترین اخبار ایران و جهان: