نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 17:51

افزایش ۴۳ درصدی تردد زائران اربعین با ناوگان حمل‌ونقل عمومی قزوین

قزوین- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از رشد ۴۳ درصدی اعزام زائران با ناوگان حمل‌ونقل عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد حق‌لطفی اظهار کرد: امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته و همین امر مدیریت و برنامه‌ریزی و ساماندهی زائران به ویژه در بازگشت از کربلای معلی را حساس‌تر می‌کند.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۹۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای قزوین برای جابه‌جایی زائران بیان کرد: تمهیدات لازم از سوی این اداره کل برای بازگشت زائران اندیشیده شده و از دیروز به طور میانگین روزانه ۳۰ دستگاه اتوبوس اقدام به بازگرداندن زائران از مهران به قزوین می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا بازگشت آخرین گروه از زائران ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ۱۵ روز گذشته تعدادی از کارکنان این اداره کل در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هدایت و ساماندهی زائران را انجام می‌دهند.

به گفته وی تاکنون کمبودی از نظر تأمین ناوگان حمل و نقل برای زائران وجود نداشته اما در صورتی که جمعیت زائران یک باره به کشور بازگردند احتمال کمبود اتوبوس به ویژه در برخی خطوط وجود دارد از این رو از زائران درخواست داریم مدت اقامت در کربلا را کاهش داده و تا پیش از اربعین به کشور بازگردند.

حق‌لطفی در پایان تصریح کرد: آن دسته از زائرانی هم که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند نیز می‌توانند در نذر همسفر اربعین شرکت کرده و زائران پیاده و جامانده را با خود همسفر کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485173

مهمترین اخبار ایران و جهان: