نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 12:56

زاکانی: 1000 دستگاه اتوبوس برقی وارد تهران می شود

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاهی که قرارداد آن منعقد شده اتوبوس‌های برقی است، گفت:در ماه آینده ۵۰ دستگاه به ناوگان تزریق می شود و تا سال آینده این ۱۰۰۰ دستگاه ساخته تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علیرضا زاکانی  شهردار تهران در حاشیه بهره برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران  گفت: تا امروز ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده که عمده آنها نیز اتوبوس بود.

وی در خصوص قدرالسهم شهرداری تهران گفت: قدرالسهم امسال ظرف بیش از 6 ماه گذشته ۲۱۷ اتوبوس و ۲۰ مینی بوس بوده  که همگی نوسازی شد.

شهردار تهران با بیان اینکه تا کنون ۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده است، گفت" تا پایان سال جاری ۱۰۰۰ دستگاه بازسازی می شود. همچنین  برای ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس هم قرارداد بسته شده است.

زاکانی با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه از ۳۰۰۰ دستگاهی که قرارداد آن منعقد شده اتوبوس‌های برقی است، گفت:در ماه آینده ۵۰ دستگاه به ناوگان تزریق  می شود و  تا سال آینده این ۱۰۰۰ دستگاه ساخته تحویل داده می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۸۷۶ دستگاه  اتوبوس‌ در ابتدای این دوره تحویل مدیریت شهری شد، گفت: با اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده ۳۰۰۰ دستگاه در حال حاضر فعال هستند.

به گفته زاکانی، اتوبوس‌های قبلی همگی استاندارد یورو ۵ را ندارند و بخش عمده آنها استانداردهای پایینی دارند؛ اما اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان شده همگی از استانداردهای روز بهره‌مند هستند

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520073

مهمترین اخبار ایران و جهان: