نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 17:33

کشف ۱۸ هزار و ۲۴۵ قبضه مهمات در « دهلران»

دادستان شهرستان دهلران گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۸ هزار و ۲۴۵ قبضه مهمات در شهرستان دهلران کشف شده است.

بهنام تیرافکن دادستان شهرستان دهلران، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به عملکرد یک ساله و تحول ایجاد شده در دادسرای دهلران گفت: با حمایت ها و راهنمایی های دقیق و مستمر علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام و با همکاری و هماهنگی کلیه کارکنان قضایی و اداری حوزه قضایی شهرستان دهلران موفق شده ایم در شاخص های گوناگون عملکردی به موفقیت های بسیاری در سطح استان و کشور نائل شویم.

وی افزود: در یک سال گذشته علاوه بر مثبت شدن آمار کل دادسرا و صفر شدن موجودی شعبه اول بازپرسی در تیرماه و شعبه اول دادیاری در شهریورماه، در مجموع ۱۷۰ پرونده از موجودی کل دادسرای دهلران کسر شد‌.

دادستان دهلران ادامه داد: در شاخص های میانگین ساعت زمان ارجاع شکواییه، مدت زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه و صدور کیفرخواست شفاهی دادسرای دهلران حائز عملکرد ممتازی به نسبت میانگین کشوری شده است.

این مقام قضایی به انجام ۴۴ مورد بازرسی از ضابطین قضایی در راستای ماده ۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی از ضابطین علاوه بر آموزش آنان منجر به انجام سریع دستورات و وظایف ضابطین می‌شود‌.

تیرافکن با بیان اهمیت حفاظت از حقوق عامه خاطرنشان کرد: دادستانی دهلران در یک سال گذشته در موارد متعددی در راستای صیانت از حقوق عامه ورود کرده است که از آن جمله می توان به نظارت بر بهداشت و کیفیت نانوایی ها، نظارت بر مشکل افت فشار آب، رفع مشکل آبرسانی به روستاها، ارتقای سطح بهداشتی آب آشامیدنی شهر دهلران، رفع مشکل جمع آوری زباله در سطح شهر، تغییر مسیر چشمه آب گرم دهلران، مدیریت قطعی برق، رفع مشکل کمپ ترک اعتیاد، حل مشکل جایگاه سی ان جی دهلران و رفع مشکل روشنایی کمربند دهلران اشاره کرد.

وی اقدامات دادستانی دهلران در پیشگیری از وقوع جرم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ۱۱ ماه گذشته با تلاش های این دادستانی و مجموعه ضابطین بیش از ۵۴۹ قبضه انواع سلاح و ۱۸ هزار و ۲۴۵ قبضه مهمات در این شهرستان کشف شده است.

دادستان دهلران همچنین افزود: به منظور پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی اقدامات لازم به منظور جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به استان ایلام و خروج غیرقانونی آنان از مرز انجام گرفت.

تیر افکن گفت: با تلاش های قضات و کارکنان شعب و شورای حل اختلاف شهرستان دهلران، در یک سال گذشته قریب به ۴۰۰ پرونده منجر به سازش بین طرفین شده است و یک فقره پرونده قصاص نفس نیز با صلح و سازش مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دادستانی دهلران نظارت بر مشکل افت فشار آب، رفع مشکل آبرسانی به روستاها، ارتقای سطح بهداشتی آب آشامیدنی شهر دهلران و نیز مشکل جایگاه سی ان جی دهلران جهت رفع آنها ورود پیدا کرده است.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520629

مهمترین اخبار ایران و جهان: