نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 09:55

۱۲ هزار کردستانی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند

مدیر حج و زیارت استان کردستان گفت: تا صبح امروز در مجموع۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر از استان ‌کردستان به منظور شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا صبح امروز در مجموع ۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر از استان ‌کردستان به منظور شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در این ایام میلیون‌ها نفر از مشتاقان و علاقه‌مندان زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) از کشورمان در مراسم معنوی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان کردستان خاطرنشان کرد: متقاضیان با ورود به سامانه سماح به آدرس my.haj.ir نام‌نویسی و تاریخ عزیمت و مرز خروج را انتخاب و روند بیمه اربعین حسینی را تکمیل کنند.

شیرزادی با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال پیاپی مرز باشماق به عنوان مرز تردد زائرین امام حسین(ع) انتخاب و تمام امکانات در این مرز فراهم شده است، گفت: مردم این استان با رغبت وعلاقه‌مندی و به صورت کاملا خودجوش پذیرای زائران امام حسین(ع) از سراسر کشور در این استان و خاصتا در مرز باشماق هستند.

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های استان برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز باشماق بهره گرفته شده است، اذعان کرد: زائرانی که سفر اربعین از مرز باشماق را در پیش می‌گیرند، برای استراحت و تغذیه در موکب‌های برپا شده اسکان داده می‌شوند.

گفتنی است؛ سال گذشته حدود 55 هزار نفر از مرز باشماق مریوان به کربلای معلی مشرف شدند که پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال به 300 هزار نفر افزایش پیدا کند. پایانه مرزی باشماق در 18 کیلومتری غرب مریوان واقع شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478373

مهمترین اخبار ایران و جهان: