نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 08:29

فارس من| درخواست شهروندان خرم‌آبادی برای مقابله با سد معبر و ساماندهی دستفروشان

تعدادی از شهروندان خرم‌‌آبادی با راه‌اندازی پویشی خواستار مقابله با سد معبر و ساماندهی دستفروشان به عنوان یکی از چالش‌های جدی شهر شدند.به همین منظور آخرین اقدامات شهرداری در این زمینه از سوی خبرنگار فارس پیگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، متاسفانه در معابر و خیابان‌های سطح شهر شاهد سد معبر توسط مغازه‌داران و دستفروشان هستیم، معضلی که نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است. بارها و بارها در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان گزارش‌هایی منتشر شده است، اما متاسفانه اقدام چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه تردد شهروندان در سایه سد معبر با مشکل مواجه شده است، از طرفی باعث بی نظمی در شهر شده است، تعدادی از مخاطبان فارس من پویشی را با عنوان «ضرورت ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان و مقابله با سد معبر» در فارس من ثبت کرده‌اند.

در خصوص ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان و مقابله با سد معبر با معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌‌آباد گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

حمید علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ما دو نوع سد معبر خودرویی و پیاده مواجه هستیم، عنوان کرد: سد معبر خودرویی شامل وانت‌ها و سه چرخه‌های فروش میوه است که برخورد با آنها کار راهنمایی و رانندگی است زیرا در خیابان‌ها توقف می‌‌کنند و در مواردی پلاک خود را مخدوش می‌کنند.

وی افزود: اما با توجه به تعاملی که شهرداری با راهنمایی و رانندگی دارد، ساماندهی وانت‌هایی که اقدام به فروش میوه می‌کنند در دستور کار قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ خودرو میوه فروش در سطح شهر داریم، گفت: در تمام شهرها خودرو میوه فروش داریم و تنها مختص به استان و یا شهر ما نیست، از طرفی جمع‌آوری این خودروها منجر به قطع نان آنها می‌شود.

علیرضایی بیان کرد: اما ما به ساماندهی خودروهای میوه فروش در بلوارهای بهارستان و ولایت ورود کردیم، در این بلوارها وانت‌ها را به باند کندرو‌ هدایت کردیم.

وی گفت: در میدان امام حسین هم موتور سه چرخه‌ها را ساماندهی کردیم، به طوری که در حال حاضر راه خیر آباد باز است و تا حدودی تردد شهروندان راحت تر انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌‌آباد بیان کرد: در بلوار و شریعتی، سبزه میدان، خیابان خاتم و رازی هم سعی کردیم سه چرخه‌ها را تا حدودی ساماندهی کنیم.

علیرضایی گفت: با دستفروشان و سه‌چرخه‌های مستقر در بازار هم صحبت کردیم اندکی عقب نشینی کردند و تردد نسبت به قبل بهتر است، اما قطعا دستفروش بازار هیچگاه این محل را رها نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ‌تعداد زیادی از شهروندان مشغول دستفروشی هستند، خاطر نشان کرد: قطعا دغدغه مردم نسبت به ساماندهی دستفروشان را متوجه هستیم و برنامه‌هایی هم برای این موضوع داریم، اما اینکه به طور کامل دستفروشان آن جمع آوری کنیم امکان پذیر نیست چون معیشت آنها هم باید مد نظر قرار بگیرد.

معاونت خدمات شهری شهرداری خرم‌‌آباد تاکید کرد: رفع مشکل دستفروشان و سد معبر تنها مربوط به شهرداری نیست، بلکه نیازمند ورود دستگاه‌های دیگر هم هست.

علیرضایی گفت: البته از این نکته هم نباید غافل شد که بالا بودن تعداد دستفروشان در خرم‌آباد به بالا بودن نرخ بیکاری هم مربوط می‌شود، شهرهایی که نرخ بیکاری آنها کمتر است، دستفروش کمتری هم دارند.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سازمان میادین شهرداری خرم‌‌آباد به دنبال ایجاد بازارچه در میدان کریمخان، منطقه دو و یک است، افزود: زمین کریم خان آماده است پیگیر زیر ساخت‌ها هستیم، در منطقه دو هم پیگیر زمینی هستیم که شرایط لازم را برای ایجاد بازارچه داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472473

مهمترین اخبار ایران و جهان: