نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 09:14

۵درصد نقاط‌ حادثه‌ خیز کشور در گلستان قراردارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: 2 هزار نقطه حادثه‌ خیز در کشور وجود دارد که پنج درصد آن معادل ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در گلستان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمهدی مهیائی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استان گلستان به لحاظ دارا بودن نقاط حادثه‌خیز در کشور بعد از تهران رتبه دوم را دارد و این نشان‌دهنده عقب‌ماندگی تجمیعی در حوزه راه‌ها در گلستان است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور 2 هزار نقطه حادثه‌ خیز وجود دارد که از این تعداد پنج درصد آن معادل ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در استان گلستان قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطرنشان‌کرد: در پایان دولت دوازدهم اعتبار حوزه راه‌ها در گلستان، ۱۴۵ میلیارد و ۹۹ میلیون تومان بود که این اعتبار در سال ۱۴۰۰ به ۳۹۶ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ با رشد پنج برابری نسبت به سال ۹۹ به ۸۶۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در چهار ماه اول امسال مبلغ ۶۱۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه راه تعریف شده که تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد آن تخصیص یافته‌است.

مهیائی گفت: در هفته دولت امسال مبلغ یک هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های حوزه راه‌ها در نظر گرفته شده‌ است که این پروژه‌ها بهره‌برداری می‌رسد و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهدشد.

وی بیان‌کرد: همچنین طول روشنایی محور جاده‌ها از ۱۸۰ کیلومتر در دولت قبل به ۲۶۰ کیلومتر در دولت سیزدهم افزایش یافته‌ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ابراز کرد: راه روستایی ۲۰ روستای گلستان به طول ۱۵۰ کیلومتر به‌سازی و آسفالت شده و به بهره‌برداری رسیده‌ است.

وی با اشاره به یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌ تمام در این حوزه در دولت قبل یادآور شد: در آغاز دولت سیزدهم یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه‌ تمام در حوزه راه‌ها در گلستان باقیمانده بود که بعد از گذشته دو سال از دولت سیزدهم این تعداد پروژه‌ها به ۸۰۰ پروژه کاهش پیدا کرده‌است.

پابان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1472573

مهمترین اخبار ایران و جهان: