نیوز سیتی!
04 مهر 1402 - 20:07

راهیابی گروه‌های نمایشی ملایر به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از پذیرفته شدن گروه‌های نمایشی ملایر به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرشاد کشاورزیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه هنری "یاس کبود" از گروه‌های ثبت شده تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، امسال با دو نمایش در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان پذیرش شده و به اجرا خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه نمایش "جولا" به کارگردانی مهدی روزبهانی در بخش ویژه (ایثار و شهادت) و "دنیای وارونه" به کارگردانی فروزان حسینی در بخش دیگر گونه‌های اجرایی از دیگر آثار است افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان در ۶ بخش آزاد، آیینی-سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر (ویژه معلولین)، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می‌شود‌.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: آثار هر سه بخش توسط یک تیم داوری سه‌نفره به‌صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده‌اند.

وی عنوان کرد: نمایش‌های پذیرفته شده گروه‌های نمایشی ملایر از بین ۱۷۰ اثر ارسالی به دبیرخانه در بخش‌های مختلف مورد انتخاب قرار گرفته است.

کشاورزیان گفت: از گروه‌های نمایشی خارجی جشنواره، ۱۱ اثر از کشورهای مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر، افغانستان، قطر و عراق هستند.

وی تصریح کرد: این رویداد هنری با حضور هنرمندان سراسر ایران و جهان از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ در مریوان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1516573

مهمترین اخبار ایران و جهان: