نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 17:06

۶ شاخص کلیدی برای سنجش اکوسیستم‌های نوآوری

رئیس پارک فناوری پردیس در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: در سطح فنی اکوسیستم‌های نوآوری در جهان ۶ شاخص مهم مطرح است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفاری نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکس 2024 اظهار کرد: در سطح فنی اکوسیستم‌های نوآوری در جهان 6 شاخص مهم مطرح است که نخست وضعیت استعدادها و نیروی انسانی است که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هستند.

صفاری نیا ادامه داد: دوم سطح دانش فنی و دسترسی به دانش فنی در این مناطق است. سوم میزان دسترسی به بازار، چهارم چگونگی تأمین مالی، پنجم عملکرد و ارزش اقتصادی زیست بوم و ششم شبکه‌های ارتباطی فعال در زیست بوم است.

وی تأکید کرد: شبکه‌های ارتباطی برای استارتاپ‌ها،‌ سرمایه‌گذاری و هم افزایی را به دنبال دارد. هرچقدر شاخص ها و دسترسی پذیری مناطق به صنایع بالاتر باشد آن زیست بوم فعال تر است.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: صدها شرکت فناور در اینوتکس 2024 این زمینه را فراهم می‌کنند تا اعضا به همکاری‌های داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: جایزه مصطفی، المپیک فناوری و شبکه تبادل فناوری به عنوان مجموعه‌ای از رویدادهای بین‌المللی است که به آنها می‌پردازیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710573

مهمترین اخبار ایران و جهان: