نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 12:36

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مهر اصالت ملی و یونسکو در سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مهر اصالت ملی و یونسکو ویژه شاغلان و هنرمندان صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مهر اصالت ملی و یونسکو ویژه شاغلان و هنرمندان دارای مجوز صنایع‌دستی در این استان خبر داد.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی با تدریس داود ملایی آونجی، مدرس دانشگاه و مدیر گروه حفظ حقوق مالکیت معنوی معاونت صنایع‌دستی کشور و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و پارک علم و فناوری استان سمنان در سمنان و شاهرود برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این دوره‌های آموزشی تخصصی با هدف ارتقای سطح دانش و به‌روز کردن تولیدات صنایع‌دستی بر اساس معیارهای ملی و بین‌المللی با توجه به رعایت کیفیت، هویت و اصالت، استفاده از مواد اولیه طبیعی و مرغوب، برخورداری از قابلیت بازیافت مواد، رقابت‌پذیری، بسته‌بندی مناسب، ابتکار در طراحی و تولید و ... برگزار شد.

سلطانی‌پور ادامه داد: 150 نفر از شاغلان و هنرمندان دارای مجوز صنایع‌دستی در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار، آرادان، دامغان، شاهرود و میامی در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.

استان سمنان دارای بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی است و این افراد در ۵۲ رشته صنایع‌دستی ازجمله سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهرتراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی و حوله‌بافی، مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252373

مهمترین اخبار ایران و جهان: