نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 23:41

انجام 220 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذربایجان‌شرقی/ پیگیری حرکت پیشرفت با تکیه بر مدل مفهومی توسعه

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی توسط بخش خصوصی استان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم امشب در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی که با با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم مدل مفهومی توسعه در استان با تکیه بر سه ضلع مشارکت مردمی، همدلی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و عمومی و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی طراحی و ترسیم شده است،  اظهار کرد: بر همین اساس با وجود تحرکات خاص دشمنان برای به حاشیه کشاندن این استان و تبریز، به دلیل همدلی و وفاق بین دولت و مردم این ترفندها هرگز به نتیجه نرسید.
 
وی توانمندی های اقتصادی، تجاری، معدنی و صنعتی آذربایجان شرقی را از فرصت های بسیار مهم برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه دانست و افزود: در حال حاضر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در زمینه های مختلف تولیدی و صنعتی توسط بخش خصوصی استان در حال انجام  است که تمام این طرح ها طبق آمایش سرزمینی و در راستای تکمیل زنجیره ارزش و تولید در استان است.
 
وی مجموع مصوبات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی را ۱۷۹ مصوبه اعلام کرد که بیشتر آنها به پروژه های نیمه تمام اختصاص داشته و تنها ۱۵ تا ۲۰ مصوبه فعال نیست و بقیه وضع مناسبی دارند.
 
خرّم با اشاره به اینکه از مجموع اعتبارات سفر استانی تاکنون ۷۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است، گفت: برخی از مگاپروژه های استان در سال های گذشته متوقف شده بود که با تزریق اعتبارات از محل منابع سفر استانی فعال شده و در حال پیشرفت است.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار مساعدت ویژه دولت برای حل مشکلات و چالش های توسعه استان ازجمله اجرای پروژه های پایاب ۸ سد اتمام یافته، اجرای پست های برق ۴۰۰ کیلووات و تکمیل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز شد.
 
در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گزارشی از روند جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی ارائه کردند.
 
محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را ۱۷۹ پروژه با اعتبار ۱۹ هزار و ۳۷۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه متعهد به پرداخت ۱۰ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان از مجموع این اعتبارات شده که سهم سال اول آن ۴۷۵۴ میلیارد تومان است و طی همین یک سال ۱۰۵ درصد از اعتبار معادل ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
 
وی گفت: مجموع تعهد استان برای اجرای پروژه‌ها در سال اول تعداد ۲۷ پروژه بود که در این راستا برای ۱۲ پروژه تخصیص ۱۰۰ و بیشتر از ۱۰۰ درصدی محقق شده و عملیات ۱۵ پروژه نیز به اتمام رسیده که مطالبات آن‌ها در حال پرداخت است.
 
یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: بخش آب و پروژه‌های مربوط به این حوزه در سفر ریاست جمهوری به صورت جدی در نظر گرفته شد. بر این اساس تعداد ۱۴ طرح مصوب داشتیم که شامل ۱۱ طرح اجرایی، دو مورد اخذ مجوز ماده ۲۳ و یک مصوبه برای شروع طرح انتقال آب ارس به تبریز بود که از مجموع این پروژه‌ها، ۱۴ پروژه طی سال گذشته افتتاح شده است.
 
امیر بخشی‌زاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم از تصویب ۱۹ پروژه در بخش حمل و نقل و مسکن در استان در جریان سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، زمین‌های مربوطه تخصیص یافته که در این خصوص رتبه استان در سال گذشته از ۲۹ به ۷ بهبود یافته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201429

مهمترین اخبار ایران و جهان: