نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 21:55

«گوترش» از تمدید توافق غلات استقبال کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز از تمدید توافق غلات در دریای سیاه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه ضمن استقبال از تمدید توافق غلات خاطر نشان کرد که مشکلات در اجرای این توافق همچنان باقی است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه ابراز امیدواری کرد که توافقی جامع در گسترش ابتکار غلات دریای سیاه به دست آید.

از سوی دیگر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تایید کرد که قرارداد غلات به مدت 2 ماه تمدید شده است.

همچنین، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: روسیه با تمدید توافق غلات موافقت کرده است؛ زیرا امیدوار است مشکلات مربوط به اجرای آن به سرعت حل شود.

رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: توافقنامه غلات برای ۲ ماه دیگر تمدید شد.

رئیس جمهورترکیه در این خصوص گفت: ترکیه تمام تلاش خود را برای اجرای کامل توافق غلات به کار خواهد گرفت. توافق غلات ۲ ماه دیگر تمدید شد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پیشتر درباره نشست چهارجانبه معاونان وزیران دفاع کشور، روسیه و اوکراین با مقامات سازمان ملل در استانبول گفته بود: در مورد تمدید توافق کریدور غلات اتفاق نظر وجود دارد. با امضای طرح غلات دریای سیاه که با حمایت ترکیه، انجام شد بیش از ۳۰ میلیون تُن غلات به کشورهای نیازمند ارسال شد که این یعنی جلوگیری از گرسنگی و حفظ ثبات. نشست استانبول مثبت بود. توافقی در مورد تمدید توافق کریدور غلات در حال انجام است. ترکیه کشتی‌ های تجاری در بنادر اوکراین دارد و توافق لازم برای بازگشت امن ۴ فروند از آنها حاصل شد. تمام توان خود را برای انجام این امر به کار خواهیم برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219529

مهمترین اخبار ایران و جهان: