نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 14:06

۲۸۰۰ ایثارگر باید در استان زنجان تبدیل وضعیت شوند

زنجان-استاندار زنجان گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ایثارگر باید در استان تبدیل وضعیت شوند و اختلافات به وجود آمده در این خصوص باید حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان، با اشاره به وضعیت تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در استان زنجان، گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ ایثارگر باید در استان تبدیل وضعیت شوند و اختلافات به وجود آمده در این خصوص باید حل و فصل شود.

وی افزود: هر دستگاه اجرایی عملکرد کمتر از ۷۵ درصدی در این زمینه دارد باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: خدمت در عرصه دفاع مقدس و ایثارگری فراتر از وظیفه است و خدمت به جامعه هدف کار سختی نیست بلکه کار سخت این است که چگونه این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

افشارچی با بیان ارائه خدمت به گروه های هدف جامعه ایثارگری یک وظیفه است و افزود: شهدا همواره به مسئولان و مدیران در این زمینه گوشزد می کنند و باید به نحو مطلوبی برای ارایه خدمات به جامعه هدف تلاش کرد.

وی با بیان اینکه نباید به دفاع مقدس نگاه عادی داشت درحالی‌که بسیاری از امور را در چارچوب وظیفه قرار می دهیم و به تدریج به انجام کار تبدیل می شود، ادامه داد: موضوع توجه به دفاع مقدس امری مهم محسوب می شود و نباید به آن نگاه عادی داشت درحالیکه بسیاری از امور را در چهارچوب وظیفه قرار می دهیم و به تدریج به انجام کار تبدیل می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در برخی مواقع از قدرت‌های نرم خود در جمهوری اسلامی غافل می‌شویم، گفت: دفاع مقدس، خاستگاه قدرت نرم کشور است و باید به این مولفه مهم توجه لازم را داشت.

افشارچی افزود: این مهم باید به نسل جدید منتقل شود که می توان با همکاری آموزش و پرورش برنامه هایی را در این زمینه طراحی و اجرا کرد.

وی با بیان اینکه امسال رتبه بودجه استان بهبود یافته است، ادامه داد: در خصوص خدمت به جامعه ایثارگران و تکمیل پروژه های مربوط به آنها باید متفاوت عمل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194073

مهمترین اخبار ایران و جهان: