نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 13:24

۲۷۰ کیلومتراز راه‌های روستایی اردستان نیاز به بازسازی دارد

فرماندار شهرستان اردستان گفت‌: بیشترین جاده‌های روستایی در سطح استان اصفهان متعلق به اردستان بوده که حدود ۲۷۰ کیلومتر راه‌های روستایی این شهرستان، خرابی شدید دارد.

سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر، یک ارتباط خوب بین مردم و نماینده دولت را در اردستان شاهد هستیم و یک‌روز در هفته ویژه مردم به نام «سه‌شنبه‌های مردمی» است که هر سه‌شنبه حدود ۵۰ نفر از مردم شهرستان حضور پیدا می‌کنند و با حل مشکلات مردم یک رضایت نسبی ایجاد می‌شود.

وی افزود: کار شاخصی که از سال گذشته شروع شده و در سال جاری ادامه خواهیم داد بحث حوزه مسکن شهرستان است که ۳۹ هکتار الحاق برای شهر اردستان‌، ۱۰ هکتار در شهر مهاباد و حدود ۲۰ هکتار برای حوزه روستایی انجام شده و با پیگیری‌های انجام شده، این منازل به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در خصوص جاده‌های شهرستان باید گفت که ما شهرستان پرجاده‌ای هستیم و بیشترین جاده روستایی را در سطح استان اصفهان، اردستان دارد که حدود ۲۷۰ کیلومتر راه‌های روستایی خرابی شدید دارد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: از سال گذشته حرکتی را از طریق بودجه دولت و کارهای مشارکتی بخش خصوصی شروع کرده‌ایم و از ۲۰ فروردین با ابلاغ بودجه‌های دولتی بهسازی راه‌های روستایی را از بخش ریگستان زواره آغاز کردیم که از این برنامه به‌عنوان نهضت آسفالت نام می‌بریم.

وی بیان کرد: اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ اردستان رخ داد این بود که از معادن در کارهای مشارکتی استفاده کردیم و اولین پروژه مشارکتی دولت، معادن و مردم در شهرستان افتتاح شد و افتتاح این پروژه از طریق بودجه شورای روستا، دولت و معدن‌داران منطقه چاه‌ریسه اردستان صورت گرفت.

احمدی‌طبا یادآور شد: با دو میلیارد تومان بودجه، یک کیلومتر و نیم آسفالت گرم برای این جاده انجام شد، همچنین در حوزه معادن‌، کار ساماندهی آن‌ها را انجام خواهیم داد و در سال جاری با توجه به چند طرح توسعه در کارخانجات و افتتاح چند مجموعه کارگاهی معدنی، افزایش اشتغال را در اردستان خواهیم داشت.

فرماندار اردستان تاکید کرد: اردستان یکی از قطب‌های تولید مرغ در استان اصفهان و حتی کشور است که مجموعه مرغداران اردستان، ۳۰ درصد مرغ کشور را تولید می‌کنند، توزیع مرغ در اردستان در سامانه رهتاب به‌خوبی انجام می‌شود و مشکلی در حوزه توزیع مرغ در این شهرستان نداریم.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241673

مهمترین اخبار ایران و جهان: