نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 11:39

انتقاد از عدم جذابیت فضای مدارس

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی ضمن انتقاد از عدم جذابیت فضای مدارس گفت: مسابقات ورزشی، کارگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در دومین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: سند تحول بنیادین مدرسه را محور قرار داده است و بر اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی در این فضا تاکید دارد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در فرمایشات خود، بر موضوع مدرسه تاکید داشته و محور اجرایی تمام فعالیت‌ها را در آموزش و پرورش مدرسه دانست.

وی افزود: معتقدم هرکدام از بخش‌های آموزش و پرورش باید به مدرسه نگاه کند، تکالیف را ببیند و در مسیر این تکالیف چالش‌ها را با نگاه حل مساله رفع کند تا مدرسه به اهداف اصلی خود دست یابد.

بابویی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات، عدم جذابیت فضای مدارس است اگر فضای مدارس جذاب باشد دانش آموزان و مربیان جذب فعالیت‌های مدرسه می‌شوند و می‌توان انتظار داشت که سایر اهداف مورد نظر، محقق شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: این موضوع اولین مانع در مدارس است برای این مشکل باید چاره جویی شود و هر یک از واحدها باید برای این امر برنامه داشته باشند تا برنامه‌ها متناسب با شرایط دانش آموزان و همراه با جذابیت طراحی شود.

وی با بیان اینکه حوزه تربیت بدنی می‌تواند به افزایش جذابیت مدارس و تحقق اهداف سند تحول بنیادین کمک کند تصریح کرد: در حوزه تربیت بدنی، درس تربیت بدنی و تدریس ۲ ساعته آن را در مدارس داریم اما در کنار آن باید کاری کنیم تا تحقق ساحت زیستی بدنی فعالیت دانش آموز از مسیر فعالیت‌های تربیت بدنی انجام شود.

وی عنوان کرد: استمرار حضور دانش آموزان در برنامه‌های تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اهمیت دارد در درس تربیت بدنی باید به موضوع آموزش و ارزشیابی این درس توجه کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: نیاز داریم فعالیت‌های فوق برنامه طراحی شود برای تضمین حضور دانش آموز در فعالیت‌ها باید جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی را طراحی و متنوع کنیم همچنین انگیزه لازم برای معلمان ایجاد شود.

بابویی در ادامه مسابقات ورزشی را کارگاه تعلیم و تربیت دانست و افزود: اکنون مسابقات ابتدایی را به صورت جشنواره برگزار می‌کنیم و سامانه برگزاری مسابقات را ایجاد کردیم در سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشوری مسابقه داریم که به مسابقات کشوری، قاره‌ای و جهانی منتج می‌شود.

به گفته وی بخشی از مسابقات ورزشی دانش آموزان در دهه فجر برگزار شده است و بخشی دیگر از مسابقات در تابستان با حمایت سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

گفتنی است در جلسه مذکور، برخی از دستور جلسات این هیأت رئیسه مطرح و با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش بررسی و تصویب شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199629

مهمترین اخبار ایران و جهان: