نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 12:36

نظارت و کنترل بر ۱۵۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای

زاهدان- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان از اجرای طرح کنترل و نظارت بر هزار و۵۱۲ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، از اجرای طرح کنترل و نظارت بر هزار و ۵۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در حوزه تحت پوشش این اداره کل طی دو ماهه سالجاری و افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۸۹ مانور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمنی در سفر و ضرورت ارتقای ایمنی مسافران گشت‌های طرح کنترل و نظارت در محورهای پر تردد استان مستقر هستند.

وی افزود: این طرح با هدف بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در زمینه کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی در دستور کار قرار دارد.

کرد گفت: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1267929

مهمترین اخبار ایران و جهان: