نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 18:49

برنامه‌ریزی برای تنوع‌بخشی به سبد تولیدات استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری جدید را از اهداف سند راهبردی استان دانست و گفت: این برنامه‌ریزی با هدف تنوع بخشی به سبد تولیدات استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی در حاشیه کلنگ‌زنی واحد تولید، طراحی و مونتاژ ماشین‌آلات سنگین در شهرک شهید شهریاری با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی این واحد آغاز می‌شود، اظهار کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری یکی از شرکت‌های چینی که سابقه سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی را داشت، راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران جدید در راستای سند راهبردی استان گفت: این سرمایه‌گذاران برای فعالیت در حوزه صنایع مادر دعوت شده‌اند.
وی جذب سرمایه‌گذاران جدید برای آغاز سرمایه‌گذاری در استان را از اهداف راهبردی استان عنوان و تاکید کرد: این برنامه‌ریزی در راستای تنوع بخشی به سبد تولیدات استان انجام شده است.
گلشنی افزود: شرکت مورد نظر نخستین واحد تولید ماشین‌آلات سنگین در استان به شمار می‌رود تا ضمن تنوع بخشی به تولیدات استان، موفق به انجام سرمایه‌گذاری در صنایع پاک هم شده‌ باشیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه واحد مورد نظر در سال نخست تولید سه محصول مهم بیل مکانیکی، لودر و لیفتراک که نیاز صنایع معدنی هستند را انجام خواهد داد، تصریح کرد: ادامه فعالیت این واحد در حوزه تولید ماشین‌آلات حوزه راه سازی خواهد بود که امیدوارم در موعد مقرر محقق شود.
وی از برنامه‌‌ریزی برای بهره‌برداری از واحد کلنگ‌زنی شده در یکسال آینده گفت: با تحقق این برنامه واردات این ماشین‌آلات را حذف و تولیدات بومی خواهد شد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221429

مهمترین اخبار ایران و جهان: