نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 13:36

۲۵ فقره احکام قلع و قمع در اردبیل اجرا شده است

اردبیل-فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۵ فقره احکام قلع و قمع در حفاظت از اراضی کشاورزی در روستای «بنفشه درق» اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.

سرهنگ غلامرضا رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از سال ۹۳ قانون جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در دستور کار و توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته است، اظهار کرد: ۲۵ فقره احکام قلع و قمع در حفاظت از اراضی کشاورزی در روستای «بنفشه درق» اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: این اقدام در راستای حفاظت و صیانت از اراضی زراعی و باغی و برابر تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ‌ها و به منظور پیشگیری و مقابله با متخلفین و سود جویان توسط کلانتری ۱۸ شهرستان مرکز استان اردبیل انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه این اراضی به مساحت حدوداً ۸ هکتار به صورت قطعه بندی شده بود، گفت: با راه‌اندازی ستاد اطلاع‌رسانی و دریافت گزارش‌های مردمی سعی شده تا فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده به صورت مناسب مورد توجه قرار گرفته و گزارش به صورت مفصل به شورای حفظ بیت‌المال ارائه شود.

سرهنگ رضاپور به جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده اراضی ملی اشاره کرد و ادامه داد: نباید یکپارچگی دشتی مانند اردبیل، مغان و مشگین‌شهر به خاطر منافع عده‌ای از بین رفته و یا برخی ساخت و سازهای غیرقانونی را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1237629

مهمترین اخبار ایران و جهان: