نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 18:57

هشدار هواشناسی قزوین در خصوص شرایط جوی روزهای پایانی هفته جاری

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه استان قزوین شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ در برخی از نقاط خواهد بود.

یوسف شیخ الملوکی در گفت و با خبرنگار فارس در قزوین ضمن اشاره به آخرین وضعیت جوی استان قزوین در روزهای پیش رو، از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه استان قزوین شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ در برخی از نقاط خواهد بود.

وی افزود: احتمال بارش سنگین در برخی از نقاط استان همراه با رعد و برق و تگرگ نیز وجود دارد و با توجه به حساسیت این بارش ها هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین یادآور شد: شدت رعد و برق در برخی از مناطق کوهستانی استان بالا خواهد بود و احتمال تلفات جانی در این مناطق در صورت عدم رعایت نکات ایمنی پیش بینی می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه های امدادی و خدمات رسان عمومی، جهت مقابله با هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

شیخ الملوکی گفت: با بارش باران همراه تگرگ در برخی از مناطق استان احتمال سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: مردم از توقف، حتی کوتاه مدت در مسیر رودخانه ها از اواخر روز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه جدا خودداری کنند.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: عشایر و روستاییان از چرای دام در ارتفاعات به شدت خودداری کنند چرا که رعد و برق شدید در روزهای مذکور پیش بینی شده و ممکن است خطرات جانی و مالی به همراه داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268929

مهمترین اخبار ایران و جهان: