نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 10:39

افتتاح ساختمان جدید مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در ترکمنستان

در شهر «عشق‌آباد» پایتخت ترکمنستان ساختمان جدید مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در شهر «عشق‌آباد» پایتخت ترکمنستان مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد.

در این راسم «هلگا ماریا اشمید» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، «وفا حاجی‌اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و همچنین سفرای تعدادی از کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در عشق‌آباد شرکت کردند.

دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا طی سخنرانی خود در این مراسم گفت: مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا با در اختیار گرفتن این ساختمان می‌تواند اهداف و وظایف خود را بهتر انجام دهد. بنابراین ما قصد داریم به کمک‌های به ترکمنستان، از جمله در زمینه‌های مانند مدیریت مرزها، تقویت ارتباط منطقه‌ای، حفاظت از محیط زیست و گسترش حقوق و توانمندسازی زنان ادامه دهیم.

وفا حاجی‌اف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن سخنانی این اقدام را مهم خواند و تاکید کرد: ساختمان جدید مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق‌آباد سهم قابل توجهی در مشارکت و ارتقای ارزش‌ها و اهداف مشترک ما خواهد داشت.

«جان مک گریگور» رئیس مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق‌آباد از دولت ترکمنستان به خاطر به صورت رایگان در اختیار این سازمان قرار دادن ساختمان جدید قدردانی و تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده حسن نیت کشور میزبان و تعهد آن به همکاری با سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق‌آباد در سال 1999 با هدف کمک به ترکمنستان در اجرای تعهدات آن در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا در سه بعد امنیتی (سیاسی- نظامی، اقتصادی- زیست‌محیطی و انسانی) ایجاد شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256373

مهمترین اخبار ایران و جهان: