نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 16:24

اوربان: مجارستان قصد خرید گاز از قطر را دارد

نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد این کشور برای تامین نیاز گازی خود مذاکره با قطر را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دولت مجارستان از تلاش خود برای کاهش بحران انرژی در این کشور با رفتن به سمت کشورهای خاورمیانه خبر داد.

«ویکتوراوربان» نخست‌وزیر مجارستان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور در حال مذاکره با قطر برای خرید گاز از این کشور است. به گفته نخست‌وزیر مجارستان این کار با هدف کاهش وابستگی این کشور عضو اتحادیه اروپا به روسیه برای تامین منابع انرژی خود صورت می‌گیرد.

نخست وزیر مجارستان در این باره یادآور شد: نیمی از انرژی مورد نیاز مجارستان از سوی روسیه و از طریق قراردادهای بلندمدت تامین می شود.

اوربان افزود که برای نیم دیگر مجارستان باید شرکای دیگری پیدا کند. این کشور به دنبال شرکا در سراسر جهان است و قطر یک شریک بالقوه برای مجارستان است.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز دوشنبه نشستی رسمی در دیوان امیری قطر در دوحه برگزار کردند.در این دیدار پیرامون ابعاد پیشرفت همکاری مشترک میان دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری و نیز درباره تحولات مورد اهتمام مشترک در منطقه و جهان رایزنی شد. شرکت انرژی قطر و شرکت برق مجارستان بر سر صادرات گاز به مجارستان در سال ۲۰۲۶ مذاکره کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233573

مهمترین اخبار ایران و جهان: