نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 16:41

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری: با بودجه امسال می‌توان به اتمام پروژه‌ها امیدوار بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است که می‌تواند پروژه‌های این اداره‌کل را به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا جیلان ظهر امروز در نشست گرامیداشت روز ملی موزه گفت: اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سال‌های گذشته محدود بود و با توجه به گستردگی کار اقدامات چندانی انجام نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است که می‌تواند پروژه‌های این اداره‌کل را به سرانجام برساند.

مسئولان از زیرمجموعه‌های فرهنگی حمایت کنند

باقر براتی مدیر موزه بروجن در ادامه این نشست خواستار حمایت مسئولان از زیرمجموعه‌های فرهنگی شد و گفت: باید اماکن تاریخی و موزه‌های استان از رسانه ملی تبلیغ شود.

وی افزود: مرمت آثار تاریخی و باستانی یک کار کاملا تخصصی است و این کار باید توسط نیروهای متخصص انجام شود.

برگزاری همایش سالانه برای مرمت‌گران حوزه میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری

در ادامه این نشست بابک زمانی‌پور رئیس گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پیشینه تاریخی و باستانی استان باید توسط بزرگان و اساتید این حوزه در همایش‌های علمی مطرح شود.

وی پیشنهاد کرد، که سالانه  یک همایش برای مرمت‌گران حوزه میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری برگزار شود.

ضرورت تهیه و تدوین برنامه ۱۰ ساله در حوزه میراث فرهنگی استان

در ادامه این نشست علی‌اصغر نوروزی پژوهشگر حوزه باستان‌شناسی، برنامه‌ریزی‌های غیرعلمی و لحظه‌ای را عامل بروز آسیب در حوزه میراث‌فرهنگی دانست و گفت: تهیه و تدوین برنامه ۱۰ ساله در حوزه میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری ضروری است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233773

مهمترین اخبار ایران و جهان: